Companii

PRO TV a lansat o noua strategie de vanzare pentru sustinerea clientilor fideli

PRO TV a lansat o noua strategie de vanzare pentru sustinerea clientilor fideli

Zoe Vasilescu, directorul de vanzari al grupului PRO TV: Pachetul pe care l-am propus pe piata este valabil pentru componenta de bani suplimentara, conditia fiind ca toti clientii nostri sa semneze contractele de publicitate pana la 30 aprilie

22.04.2009, 00:00 901

Grupul PRO TV, liderul pietei locale de televiziune, a lansat o oferta de vanzare de spatiu publicitar la un pret de trei ori mai mic fata de nivelul standard prin care vrea sa-si fidelizeze si recompenseze clientii care au cumparat si consumat spatiu publicitar prin incheierea unor contracte ferme la inceputul anului.
Incepand cu 1 mai, clientii grupului PRO TV (canalele Pro Tv, Acasa, Pro Cinema, Pro Tv International, Sport.ro, MTV Romania) pot cumpara spatiu publicitar la un pret de 100 de euro GRP-ul (puncte de audienta) pe canalul Pro Tv si cu 50 de euro pe postul Acasa. Un punct de audienta inseamna 100.000 de telespectatori pe all day si 50.000 de telespectatori targetul principal al Pro Tv-ului.
Programul numit "Advertiser stimulus package" se aplica numai pe componenta de buget suplimentara contractului deja negociat la inceputul anului. Asa cum este explicat si in oferta, anul este impartit in trei parti: P1 (ian.-apr.), P2 (mai-august) si P3 (sept.-dec.). Astfel, clientii care in perioada P1 au consumat publicitate la statiile grupului PRO, conform contractului si preturilor pe care le-au negociat la inceputul anului, pot cumpara GRP-uri in perioada mai-august la un cost de 100 de euro pentru Pro Tv si 50 de euro pentru Acasa. Fiecare client poate cumpara in aceasta perioada un numar de GRP-uri egal cu 50% din numarul de puncte de rating achizitionate in primele patru luni. La fel se aplica si pentru perioada a treia a anului. Cei care consuma 1.000 de GRP-uri la cost regular in P2, pot consuma la pretul din oferta speciala in P3 500 de GRP-uri.
"Pachetul pe care l-am propus pe piata este valabil pentru componenta de bani suplimentara, conditia fiind ca toti clientii nostri sa semneze contractele de publicitate pana la 30 aprilie. Spoturile care beneficiaza de aceasta oferta vor fi programate in limita spatiului disponibil, tinandu-se insa cont strict de perioadele anuntate in oferta, ele neputand fi reportate", spune Zoe Vasilescu, director de vanzari al grupului PRO TV, care anul trecut a avut incasari de 274 mil. dolari.
Pentru a putea beneficia de acest program, fiecare client trebuie sa indeplineasca mai multe conditii, cea mai importanta fiind indeplinirea 100% a contractului angajat pentru 2009.
"Clientii si agentiile sunt libere sa decida daca vor folosi aceasta oportunitate sau nu. La inceputul anului le-am promis clientilor ca daca exista exces de GRP-uri anul acesta si putem sa-i sprijinim, o vom face. Si ne-am tinut de promisiune", explica Zoe Vasilescu. Programul de fidelizare "Advertiser stimulus package" a fost conceput in urma cu trei saptamani, "in momentul in care ni s-a conturat imaginea pentru acest an si dupa ce am incheiat 90% dintre contractele anuale de publicitate. Am lansat oferta acum pentru ca am considerat ca este un moment oportun in care sa recompensam clientii care, in ciuda crizei, au continuat sa investeasca in statiile grupului PRO TV. Ne-am gandit ca suntem vocea care trebuie sa iasa cu o astfel de oferta. Cred ca adaptarea este solutia pentru aceasta perioada. Avem cele mai multe GRP-uri din piata, in conditiile in care avem in portofoliu televiziunea lider din Romania, Pro Tv-ul, si televiziunea numarul trei din piata, Acasa", spune ea.
Zoe Vasilescu afirma ca "obiectivul echipei de vanzari nu este sa faca mai multi bani cu aceasta oferta, pentru ca sumele care vor fi incasate sunt relativ mici in comparatie cu totalul veniturilor inregistrate in 2008 sau al celor estimate pentru 2009. Atat timp cat ne mai ramane spatiu, vrem sa-l acoperim si totodata sa venim in sprijinul clientilor nostri. La noi prime-time-ul (orele 19.00-24.00) este principalul segment ocupat. Nu am modificat politica de vanzari de la inceputul anului, aceasta oferta pe care am facut-o acum venind in completarea acestei politici", explica Zoe Vasilescu.
In ultimii ani, PRO TV a fost trend-setter al politicilor de vanzari in piata de media din Romania si a contribuit la dezvoltarea acestei piete. Anul acesta tarifele la publicitate sunt in scadere, dupa ce in ultimii ani preturile au crescut continuu.
Din cauza crizei economice si a scaderii vanzarilor in toate sectoarele, bugetele investite de clienti in publicitate au scazut anul acesta, ceea ce face ca incarcarea televiziunilor cu publicitate pe 2009 sa fie greu de estimat. "Noi facem revizuiri de la luna la luna ale pietei sau chiar de la saptamana la saptamana. Cred ca adaptarea continua a politicii noastre de vanzari la ceea ce se intampla in piata este solutia pentru aceasta perioada", a spus ea.
Cei mai dinamici advertiseri pe televiziune vin din zona FMCG (bunuri de larg consum). "Pentru noi 80% din incasarile de publicitate vin din zona FMCG. O crestere spectaculoasa am regasit pe segmentul companiilor farmaceutice in acest inceput de an", mentioneaza Zoe Vasilescu.
Compania PRO TV este detinuta de grupul american CME (95% din actiuni) si de Adrian Sarbu (5%), proprietarul grupului MediaPro, din care face parte si Ziarul Financiar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24