Companii

Pro TV S.A., afaceri de 157 milioane de euro anul trecut

Autor: Cristina Rosca

23.02.2011, 23:45 42

Compania Pro TV S.A., liderul pieţei de televiziune, careinclude posturile de televiziune Pro TV, Pro TV Internaţional,Acasă, Pro Cinema, Sport.ro şi MTV România, a raportat pentru anultrecut afaceri de 157,4 mil. euro, în scădere de la 175 de milioanede euro în 2009.

Această scădere survine într-o perioadă de criză financiară şieconomică, ce s-a repercutat asupra pieţei de publicitate,principala sursă de venituri a companiei. Piaţa de publicitate dinRomânia scade de doi ani, după ce în condiţiile crizei financiareşi economice companiile şi-au redus puternic bugetele depublicitate.

În ultimele trei luni ale anului trecut veniturile Pro TV S.A.s-au ridicat la 48,2 mil. euro, faţă de 55,5 mil. euro în perioadasimilară a anului anterior. În ceea ce priveşte OIBDA (profitoperaţional înainte de depreciere şi amortizări) al Pro TV S.A.,acesta a fost de 6,4 mil. euro în trimestrul patru din 2010, faţăde 9,8 în perioada similară a lui 2009.

La nivelul întregului an, compania a raportat un OIBDA de 25,9mil. euro, în scădere cu 35% faţă de anul anterior.

Rezultatele Pro TV S.A. au fost publicate ieri de grupulamerican CME (Central European Media Enterprises), acţionarulmajoritar. Grupul american, care deţine operaţiuni de televiziuneîn şase ţări din Europa Centrală şi de Est, a anunţat pentru anultrecut venituri de 737,1 mil. euro, în creştere cu 8%, de la 681,9în urmă cu un an. Şi rezultatele aferente ultimului trimestru din2010 au fost mai bune decât cele din 2009, astfel CME anunţândvenituri de 257,4 mil. euro, în urcare cu 9,8%. Grupul a obţinut în2010 un OIBDA de 107,3 mil. euro în scădere cu 7% faţă de anulanterior.

Compania priveşte optimist anul 2011, când se aşteaptă ca toatepieţele unde operează să îşi revină din criza financiară care aizbucnit în 2008 în Statele Unite şi s-a extins aproape în toatălumea.

"În trimestrul patru vânzările noastre şi OIBDA au crescut caurmare a restructurării activităţii noastre de broadcasting şi afaptului că unele pieţe au început să îşi revină din criză. 2010 afost primul nostru an în care am operat ca o companie media completintegrată vertical. În prezent noi deţi­nem operaţiuni debroadcasting în şase ţări, unde deţinem poziţia de lider de piaţă,o divizie integrată de conţinut, Media Pro Entertainment, şi odivizie de New Media, care creşte rapid. În 2011 ne aşteptăm catoate pieţele pe care noi operăm să îşi revină. Prioritatea noastrăeste să majorăm veniturile, OIBDA şi fluxurile de cash", a declaratAdrian Sârbu, preşedintele şi directorul executiv al CME.

Cea mai mare contribuţie la afacerile CME o are divizia debroadcasting, care a adus în 2010 690,7 mil. euro, cu 3,2% mai multdecât în anul anterior. Media Pro Entertainment a contribuit cu140,8 mil. euro, faţă de 107,7 mil. euro anul trecut. Pe segmentulde New Media veniturile au crescut cu 12,7%, până la 11,2 mil.euro.

Cele mai importante două pieţe pentru companie după veniturileraportate sunt Cehia şi România.

Adrian Sârbu, care a creat postul de televiziune Pro TV în 1995,deţine printre alte active media şi Ziarul Financiar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO