Companii

Producătorii de parchet văd o creştere de peste 10% şi reiau investiţiile

Producătorii de parchet văd o creştere de peste 10% şi reiau investiţiile

Startul sezonului de vară aduce cea mai mare cerere, atât de la familiile care renovează, cât şi de la companiile de construcţii

Autor: Ioana David

09.05.2011, 23:48 466

Polonezii de la Barlinek (specializaţi pe pardoseli) au intratpe piaţa românească în 2008, odată cu achiziţia fostului producătorDiana Forest din Bacău. La momentul preluării, Diana Forest avea osituaţie dificilă, astfel că din cele trei fabrici pe care le avea,una era închisă, iar acţionarii se pregăteau să facă acelaşi lucruşi pentru celalte două unităţi.

Miliardarul polonez Michal Solowow, cel care controleazăBarlinek, a găsit însă că firma românească se potriveşte custrategia sa, astfel că a plătit 23 de milioane de euro pentrucompanie.

După schimbarea numelui în Barlinek România (pe zidurileunităţii de producţie din Bacău au rămas însă urmele literelorDiana Forest), au urmat şi investiţiile. Cele mai recente sunt celeanunţate în dublarea capacităţii de producţie anul acesta la500.000 de metri pătraţi.

"Plănuim să începem investiţiile în primele luni din 2011, iarproducţia maximă probabil că o vom atinge în al doilea trimestru alanului", a spus Marek Janke, membru al consiliului director alBarlinek, citat de revista Business Construct.

Mărirea capacităţii de producţie înseamnă de fapt o nouă linie,în care s-au investit 2,3 mil. euro. Măsura de creştere aproducţiei a venit ca răspuns la cererea mai mare în ultimele luniale anului, care ar putea aduce primele semne de reviriment după operioadă de câţiva ani de criză.

Austriecii de la Kronospan, pe de altă parte, nu produc parchetîn România, ci preferă să importe, deşi au pe piaţa locală maimulte unităţi de prelucrare a lemnului. Grupul austriac esteprezent în România cu fabrici în zonele Braşov, Sebeş şi Constanţa,cea mai mare firmă fiind produ­cătorul de plăci din lemn KronospanSebeş.

Pe întreaga piaţă prelucrătoare a lemnului, firma austriacă şi-abugetat pentru anul acesta o cifră de afaceri de 290 de milioane deeuro, cu 10% mai mult comparativ cu 2010. Portofoliul Kronospaninclude atât parchet laminat, cât şi parchet HDD (High DefinitionDesign) sau parchet furniruit.

Compania nu a precizat la cât se ridică vânzările sale deparchet, însă acestea şi-au menţinut nivelul atât în 2009, cât şiîn 2010.

Concurenţii Kronospan pe piaţa lemnului, cei de la Egger, au şiei un portofoliu solid de parchet. Pe site-ul firmei sunt enumeratepatru colecţii de parchet. Cu o cifră de afaceri de peste 90 demilioane de euro în 2009 (din activitatea de producţie de plăci dela Rădăuţi) şi cu un profit de 4,1 milioane de euro, Egger livreazămai bine de jumătate din producţie la export.

"Alături de gresie şi faianţă, parchetul reprezintă o categoriecheie. În fiecare an, startul sezonului de vară aduce cea mai marecerere, atât de la familiile care renovează, cât şi de lacompaniile de construcţii care intră într-o nouă etapă de proiect",spune Alin Voicu, director de achiziţii şi logistică al companieiAmbient din Sibiu, firmă cu un rulaj de 104 milioane de euro anultrecut din vânzarea şi distribuţia de materiale de construcţii şiamenajări interioare.

Pentru magazinele de bricolaj, parchetul nu aduce vânzări dezeci de procente, însă niciun magazin de profil important nu poatesă nu includă în ofertă acest produs.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO