Companii

Producatorii de vin ruleaza 10% din afaceri in perioada Pastelui

25.04.2008, 21:41 18

Principalii producatori de vin de pe piata locala estimeaza ca perioada sarbatorilor de Paste le va aduce o crestere de pana la 60% a vanzarilor comparativ cu o luna normala. Fata de aceeasi perioada a anului trecut, cresterea nu va fi mai mare de 30% datorita faptului ca Pastele ortodox nu a mai picat in aceeasi zi cu cel catolic, ceea ce a favorizat in 2007 realizarea unor vanzari foarte mari intr-o singura saptamana.
"Estimam o crestere de 30% a vanzarilor fata de o perioada normala. Noi avem o pozitie foarte puternica in zona de vest a tarii unde cea mai mare parte a comunitatii este catolica astfel ca vanzarile Recas au crescut foarte mult luna trecuta", a spus Rares Marinescu, director de vanzari la Cramele Recas, unul dintre principalii jucatori din industria locala.
Cea mai buna perioada ramane insa sfarsitul de an cand se realizeaza in jur de 50% din vanzari.
"In perioada sarbatorilor de Paste se realizeaza in jur de 10% din vanzarile unui an. In luna aprilie. Murfatlar va vinde aproximativ 2 milioane de litri de vin, pentru care prognozam o crestere de peste 35% fata de Pastele din 2007", a spus Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar.
Piata locala de vin este estimata in acest an la 450 mil. euro, astfel ca in aceste saptamani producatorii de vin vor realiza cumulat vanzari de 45 mil. euro.
"In perioada sarbatorilor nu mai inregistram cresterile de acum cativa ani care atingeau si 300% comparativ cu o luna normala. Acum avansurile sunt de 50-60%. Acest lucru se datoreaza expansiunii principalelor retele de retail. Practic consumatorul nu mai merge doar de sarbatori in supermarket pentru a face cumparaturi, ci si-a uniformizat vizitele", a spus Cornel Bocse, director de vanzari al Halewood Romania.
El a precizat ca circa 37% din vanzarile companiei se deruleaza prin intermediul supermarketurilor insa se doreste mentinerea acestui nivel.
Halewood se numara si printre importatorii de vin premium, aducand pe piata locala de cativa ani vinuri din Italia, Franta, Spania, Chile, Argentina sau Noua Zeelanda.
Vinurile premium se vand insa in HoReCa, astfel ca in perioada Pastelui vinurile romanesti, precum Prahova Valley, Special si Private Reserve, au cele mai mari vanzari. La nivelul Halewood Romania, aproximativ 8% din vanzari se realizeaza in aceasta perioada.
In ceea ce priveste Cramele Recas, compania a introdus o gama noua chiar sub acest nume, Recas, pe segmentul scazut de pret (11-12 lei) si pentru care anticipeaza vanzari de trei ori mai mari. Anul trecut, compania era prezenta pe acest segment cu un produs care genera 20% din vanzari, la un pret cuprins intre 7,5 si 8,5 lei. "Are loc o migrare a preferintelor de consum catre vinurile mai scumpe, mai rafinate", a spus Rares Marinescu.
In ceea ce priveste liderul pietei, compania Murfatlar, aceasta are in derulare trei campanii TV pentru Lacrima lui Ovidiu, Zestrea Murfatlar, Muscat Ottonel si Babanu.
Piata vinului este impartita in principal intre Murfatlar, Vincon, Jidvei, Cotnari, Vinexport Focsani, Halewood Romania, Cramele Recas, Vinia Iasi, Agroindustriala Bucium si Carl Reh Vinery.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO