Companii

Producatorul ciocolatei AlpinA isi extinde productia

22.10.2003, 00:00 194

Compania Modares & Witt, producatorul marcii de ciocolata Alpina a investit patru milioane de euro intr-un centru de productie de ciocolata, biscuiti si napolitane, in Bucuresti, precum si in spatii de depozitare.
Investitia a inceput in urma cu aproximativ un an, iar directorul administrativ al companiei Luigi Iorga spune ca va continua si anul viitor.
Primul centru de productie al companiei, inaugurat in 1997, se afla in zona Titan, iar investitiile totale de aici au atins 4,5 milioane de euro.
Compania face parte din grupul Peral, care se ocupa de distributii. Actionarii grupului sunt trei persoane fizice rom=ne.
Modares & Witt produce bomboane, tablete de ciocolata si napolitane marcile AlpinA si Nice, pe segmentul mediu, precum si napolitanele Express pe segmentul vrac.
"Dintre toate acestea, segmentul de bomboane de ciocolata si cel de bomboane cu crema de cacao contribuie cel mai mult la cifra de afaceri, cu circa 35%, urmand apoi tabletele de cacao, cu o contributie de circa 30%," a spus Iorga.
El a precizat ca pentru acest an estimeaza o crestere a vanzarilor cu 80%, fara a preciza insa care este valoarea pe care o asteapta.
Conform Ministerului de Finante, compania a inregistrat anul trecut vanzari de circa 2,6 milioane de euro, ceea ce ar insemna ca in acest an, daca obiectivul de 80% este atins, vanzarile vor atinge undeva catre 4,7 milioane de euro.
"Ne bazam pe faptul ca ne-am pozitionat mai bine marcile de ciocolata si pe faptul ca vom mai lansa doua noi tipuri de produse- drajeuri si dropsuri," a declarat Iorga.
In 2001, compania a inregistrat vanzari de 2,3 milioane de euro si un profit de 280.000 de euro, conform Ministerului de Finante.
"Datorita programului de investitii, pentru publicitate investitiile au avut un buget foarte restrans, lucru ce ne-a permis doar sustsinerea unor campanii de mai mica anvergura. Cu toate acestea, produsele noastre sunt tot mai prezente in piata, cota lor fiind pe o traiectorie ascendenta," a mai spus seful Modares & Witt.
In acest an, grupul Peral estimeaza, la randul sau, vanzari de 22-23 milioane de euro, dar Iorga nu a dorit sa precizeze care a fost valoarea acestora anul trecut.
Din cauza puterii slabe de cumparare, piata ciocolatei, estimata la circa 100 de milioane de dolari anual, a atras destul de putini jucatori in ultimii ani.
Dintre marii producatori mondiali, singurul care a investit si in Romania in productie este Kraft Foods, care se situeaza pe locul doi in piata, cu o cota de 35%, conform unor estimari.
In rest, principalele mutatii care au survenit pe piata le-au apartinut companiilor locale.
Astfel, anul acesta doua companii romanesti, Excelent si Kandia au fuzionat, dupa ce Excelent a devenit in actionar amojritar in cadrul companiei timisorene.
In urma tranzactiei, cele doua companii au ajuns la o cota de piata cumulata de aproape 40%, "detronand" astfel Kraft.
Un alt jucator strain, care a investit in marci locale este Supreme Chocolats, producator al marcilor Primola si Novatini, si care are o cota de piata de 14%.
Companiile locale au stiut sa-si valorifice intaietatea pe aceasta piata, prin investitii din ce in ce mai sustinute in campaniile de imagine.
claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO