Companii

Producatorul de acoperisuri Ruukki asteapta vanzari in crestere cu 20-30%

Producatorul de acoperisuri Ruukki asteapta vanzari in crestere cu 20-30%

Zoltan Szoke, noul country sales manager al Ruukki Romania, care l-a inlocuit de la 1 ianuarie pe Valentin Nita

15.02.2009, 15:50 123

Finlandezii nu au publicat pana in prezent rezultatele financiare pe anul 2008, insa avand in vedere cotele de piata propuse pentru anul acesta, Ruukki ar putea atinge o cifra de afaceri de circa 50 mil. euro.

Ruukki a finalizat anul trecut o investitie de 35 de milioane de euro in constructia unei fabrici in localitatea Bolintin Deal, unul dintre cele mai mari centre de productie din afara Finlandei, care ii va permite sa atace mai puternic segmentele de piata pe care activeaza - structuri metalice, panouri termoizolante, profiluri metalice si acoperisuri din tabla tip tigla.
"Anul acesta va fi foarte interesant din punctul de vedere al reactiilor pe care le vor avea companiile in functie de evolutia pietei. Cine va reusi sa-si schimbe strategia rapid in ritmul pietei va avea de castigat. De aceea noi am pregatit strategii pe termen scurt, in care sa facem pasi mici", a declarat Zoltan Szoke, noul country sales manager al Ruukki Romania, care l-a inlocuit de la 1 ianuarie pe Valentin Nita.
Zoltan Szoke face parte din echipa Ruukki Romania inca din 2002, ocupand pozitia de sales manager direct sales, pozitie din care a coordonat dezvoltarea si activitatea echipei de vanzari.
Subsidiara locala a Rautaruuukki a inregistrat de la intrarea pe piata in 2001 cresteri anuale de circa 60-80%, care au determinat grupul finlandez sa devina producator pe piata locala pentru a reduce timpul de livrare a produselor si implicit a costurilor de transport, care pentru unele categorii de produse ajung la 10-15%.
"Fabrica si-a adus un aport insemnat asupra businessului Ruukki si ne bazam in continuare pe faptul ca am devenit producatori dupa o lunga perioada in care am activat ca distribuitori, insa anumite produse le aducem in continuare de la celelalte fabrici ale Ruukki", explica Szoke.
Fabrica are o capacitate de productie de 1,2 milioane de metri liniari de profiluri metalice si tabla profilata de tip tigla, respectiv 2 milioane de metri patrati de panouri sandwich.
"Ne-am bugetat o crestere de 20-30%, pentru ca putem jongla cu produsele pe care le avem in portofoliu. Daca nu va merge piata rezidentiala, unde suntem activi prin tiglele metalice, vom creste pe segmentul panourilor termoizolante, unde am inceput productia la sfarsitul anului trecut si pe cel al halelor industriale prefabricate", afirma managerul Ruukki. Potrivit lui, sectorul halelor industriale prefabricate se va dezvolta mai ales pe segmentul spatiilor logistice mici si medii (intre 2.000 mp si 5.000 mp).
Pe piata de structuri metalice, estimata la circa 240 mil. euro in 2008, compania si-a bugetat o cota de piata de circa 10% in valoare, in timp ce pe segmentul panourilor termoizolante, cu o valoare de 200 mil. euro, Ruukki estimeaza o cota de piata de 7%. In plus, pe segmentul acoperisurilor din tabla, estimat la circa 150 mil. euro, si-a bugetat o cota de piata de 9%. In aceste conditii, compania ar putea atinge o cifra de afaceri de circa 50 mil. euro in 2009, mai mult decat dublu nivelului de 21 mil. euro din 2007.
"Anul trecut am reusit sa mentinem profitul la acelasi nivel ca in 2007, mai ales in conditiile in care mai multe firme de pe piata au avut chiar pierderi din cauza scaderii consumului spre sfarsitul anului. In ultimul trimestru am resimtit o reducere a comenzilor, insa prin controlul costurilor si al resurselor am mentinut profitul net la acelasi nivel", afirma Szoke.
Grupul Rautaruukki nu a fost afectat de criza financiara pentru ca nu are credite, iar dezvoltarea la nivel international a fost facuta utilizand fonduri proprii.
Finlandezii au intrat pe piata romaneasca in anul 2001, ca importator de invelitori metalice. Activitatea subsidiarei romanesti este structurata in trei divizii, respectiv Ruukki Metals (furnizor de tabla, oteluri speciale si piese pentru utilaje), Ruukki Construction (activitati de proiectare si consultanta de profil, management al proiectelor, marketing, administratie) si Ruukki Production (productia de profiluri, panouri si structuri metalice, realizata la fabrica din judetul Giurgiu).
Rautaruukki isi desfasoara operatiunile in 25 de tari, avand circa 15.000 de angajati. Vanzarile nete ale grupului din 2007 au totalizat 3,9 miliarde de euro.
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO