Companii

Producatorul de iaurt Müller merge pe dublarea numarului de produse

14.06.2009, 14:34 282

Müller Dairy Romania, filiala producatorului german de iaurturi cu acelasi nume intrata in vara anului trecut pe plan local, estimeaza ca in 2008 isi va dubla numarul de produse pe care le comercializeaza, in prezent portofoliul companiei numarand 30 de produse.

„Pana acum eram prezenti doar cu marcile Froop, situata pe segmentul premium, si Müller Mix, pe superpremium, dar odata cu lansarea Pezzi di Frutta vom intra pe mainstream, cel mai mare segment din piata de iaurturi cu fructe, ceea ce ne va permite sa facem o presiune mai mare pe media si sa intram puternic si in magazinele traditionale", a declarat Tzafrir Granat, vicepresedinte de marketing al Müller Dairy Romania.
El nu a dorit sa precizeze care vor fi segmentele de piata pe care compania va lansa noi produse, insa a spus ca ia in calcul realizarea de produse pentru perioade specifice ale anului, idee pe care o va pune in aplicare din acest an. De asemenea, gama Froop va fi extinsa in urmatoarele saptamani cu alte patru arome.
Compania a lansat recent un nou produs cu care ataca cel mai mare segment al pietei de iaurturi cu fructe, mainstream, pe care 26 de branduri isi disputa in acest moment cota de piata. Prin aceasta strategie, managerul Müller intentioneaza sa obtina o mai mare notorietate a companiei si a brandului pe plan local, care in urma cu doar zece luni nu era deloc cunoscut in Romania.
Potrivit lui Granat, investitiile din acest an in promovarea pe televizor vor fi duble fata de cele realizate in 2008 si vor reprezenta aproape 65% din suma totala destinata acestei campanii, a carei valoare nu a fost facuta publica. In afara de TV, internet si activitati BTL (n.red. - below the line, publicitate neconventionala) vom realiza si activitati de degustare atat in parcuri si lanturi de retail modern, cat si in metrou si cladiri de birouri", spune Granat.
Astfel, in urma unui contract incheiat cu Metrorex, 20 de studenti angajati de Müller Dairy Romania vor oferi iaurturi dimineata si seara calatorilor timp de o luna. In total insa, Müller va implica in activitatea de degustare de iaurturi aproximativ 150 de persoane, acest tip de campanie fiind realizata numai pentru Romania.
„Am asteptat lansarea Pezzi di Frutta pentru a demara investitiile in media deoarece intram pe cel mai mare segment din piata iaurtului cu fructe. Aveam acest produs in portofoliu de la inceput insa am decis sa intram pe piata prima data cu iaurturile cele mai inovatoare", a spus reprezentantul Müller, adaugand ca inovatia este unul dintre principalele aspecte pe care romanii le au in vedere atunci cand cumpara un iaurt cu fructe. Reprezentantul Müller sustine ca filiala locala detine in prezent o cota de piata de 7% (din punctul de vedere al numarului de cupe vandute) din piata iaurtului cu fructe, estimata de Granat a avea vanzari de peste 120 de milioane de euro si 14 milioane de kilograme.
„Cu Mix si Froop detinem in retelele de supermarketuri si hipermarketuri o cota de piata de 14%", a adaugat Granat.
Din august 2008, cand Müller a demarat businessul din Romania, si pana in prezent filiala producatorului german a ajuns sa detina o notorietate asistata de 42% si sa comercializeze peste 30 de produse. Müller Dairy Romania a fost realizata anul trecut printr-un joint venture intre producatorul german Müller si Central Bottling Company (CBC) actionar al companiei Coca-Cola Israel dar si al United Romania Breweries Bereprod, producatorul Tuborg si unul dintre jucatorii pietei locale de bere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO