Companii

Producatorul de mezeluri Caroli a inregistrat o crestere de 50% a profitului operational

Producatorul de mezeluri Caroli a inregistrat o crestere de 50% a profitului operational

Haluk Akdemir, CEO al Caroli Foods: Estimez ca piata preparatelor din carne va obtine in 2008, ca si in urmatorii ani, o crestere de 6-7%, acelasi procent urmand a fi inregistrat si de consumul mediu anual de carne pe cap de locuitor. Acesta va creste de la 8,9 kg per capita, cat era la finele lui 2007, pana la 9,5 kg per capita la sfarsitul acestui an.

04.02.2008, 14:08 140

Acesta este primul an in care reprezentantii Caroli prezinta datele financiare ale companiei separand veniturile realizate din productie de cele obtinute din distributie.
Pentru 2007, reprezentantii companiei anuntasera o cifra de afaceri cumulata de aproximativ 120 de milioane de euro, in crestere cu 30% fata de anul precedent.
"In 2007 Caroli a realizat o crestere a EBITDA de 50% comparativ cu rezultatele obtinute in anul precedent. Ritmul de crestere al profitului operational a fost mai mare anul trecut decat cel al cifrei de afaceri, deoarece din cauza restructurarilor realizate dupa preluarea Maestro in urma cu doi ani, in 2006 cifra de afaceri a companiei a fost mai mica", a explicat Haluk Akdemir, directorul executiv al companiei.
Akdemir a preluat conducerea operatiunilor Caroli Foods din a doua parte a anului trecut, el ocupand anterior o pozitie similara in cadrul filialei locale a producatorului de tigarete Japan Tobacco International (JTI). In aceeasi perioada, Talal El Solh, unul dintre actionarii companiei, a decis sa isi pastreze doar functia de presedinte al companiei, renuntand la cea de director general.
Pentru anul acesta, reprezentantul Caroli nu a dorit sa faca o estimare de crestere a afacerilor companiei, dar crede ca avansul businessului Caroli se va situa peste cel al pietei.
"Estimez ca piata preparatelor din carne va obtine in 2008, ca si in urmatorii ani, o crestere de 6-7%, acelasi procent urmand a fi inregistrat si de consumul mediu anual de carne pe cap de locuitor. Acesta va creste de la 8,9 kg per capita, cat era la finele lui 2007, pana la 9,5 kg per capita la sfarsitul acestui an", spune directorul executiv.
Fata de media statelor din Uniunea Europeana, consumul mediu de carne din Romania este cu 23% mai mic, ceea ce inseamna ca in continuare exista potential de crestere a pietei locale a preparatelor din carne.
"Din cauza regulilor igienice la standarde UE care nu sunt respectate de producatorii mici, piata preparatelor din carne se va consolida pana la finele lui 2009. Atunci, piata va ajunge sa fie detinuta de zece jucatori mari in proportie de 70%, restul fiind alocat producatorilor mici, care vor fi cu mult mai putini decat in prezent", estimeaza Akdemir.
Potrivit datelor companiei de cercetare a pietei AC Nielsen, primii zece producatori de mezeluri detin 44,5% din piata (in volum), in perioada decembrie 2006 - mai 2007.
Suma totala a investitiilor Caroli din acest an va fi de circa 5 milioane de euro, aceasta fiind directionata in principal catre modernizarea capacitatilor de productie.
Compania mentine astfel nivelul investitiilor realizate in ultimii doi ani, in 2006, producatorul investind circa 5 mil. euro pentru achizitionarea companiei Maestro Industries din Cluj, iar anul trecut a alocat aceeasi suma pentru construirea a doua noi centre de logistica in Pitesti si Cluj, in parcul auto, cat si in dezvoltarea lantului de magazine Maestro.
In ceea ce priveste insa suma care va fi alocata anul acesta pentru marketing si promovare, directorul executiv a preferat sa fie rezervat. "Promovarea nu se face in mod egal. Unele produse sunt oferite la un pret mai mic iar in altele investim in publicitate pentru a le promova. Anual insa, circa 4-5% din veniturile noastre nete sunt dedicate bugetului de marketing", mentioneaza el.
Potrivit acestei estimari, Caroli a investit in promovare in fiecare dintre ultimii doi ani peste 2 milioane de euro, iar anul acesta, daca va pastra procentul de crestere din 2007, suma investita in publicitate va trece de 3 milioane de euro. "In noiembrie anul trecut, Caroli avea o cota de piata de 9,6%, in crestere cu 1% fata de aceeasi perioada din 2006, si estimam ca aceasta va continua sa creasca si in cursul acestui an", afirma Akdemir.
Grupul Caroli Foods, detinut de familia El Solh din Liban, este format din companiile Maestro, Caroli Prod 2000 (axata pe distributie), T.C Affaires (axata pe productie) si INDCARF (axata pe productia de mezeluri crude si depozitare).
In prezent, piata preparatelor din carne, a carei valoare a depasit un miliard de euro, are ca principali jucatori companiile CrisTim, Caroli, Aldis, Angst, Elit Cugir si Tabco-Campofrio.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO