Companii

Producătorul german Müller a vândut iaurt şi lapte de peste 5 milioane de euro: Am menţinut bugetele de promovare şi am mizat pe degustări

Jacob Katz, preşedintele Müller Dairy România: Am continuat să investim în promovare şi am făcut multe campanii cu degustări de produse. Am fost nevoiţi să facem unele schimbări de strategie, dar nu majore, pentru a ne putea atinge obiectivele într-un an de criză economică.

Jacob Katz, preşedintele Müller Dairy România: Am continuat să investim în promovare şi am făcut multe campanii cu degustări de produse. Am fost nevoiţi să facem unele schimbări de strategie, dar nu majore, pentru a ne putea atinge obiectivele într-un an de criză economică.

13.06.2010, 23:07 895

Müller Dairy România, subsidiara locală a producătorului germande lactate cu acelaşi nume, înfiinţată printr-un joint-venture cugrupul israelian CBC, a câştigat în ultimul an 4% din piaţaiaurturilor cu fructe şi mix (până la 12,1%) şi se pregăteşte săatace un nou segment: iaurtul alb, o piaţă de peste 65 de milioanede euro.

În urma creşterii cotei de piaţă deţinute pe plan local, cifrade afaceri a filialei grupului german Müller a depăşit anul trecutcinci milioane de euro, potrivit estimărilor ZF pe baza datelorcompaniei.

"Am continuat să investim în promovare şi am făcut multecampanii cu degustări de produse. Am fost nevoiţi să facem uneleschimbări de strategie, dar nu majore, pentru a ne putea atingeobiectivele într-un an de criză economică. Am fost avantajaţi deknow-how-ul pe care îl avem şi de faptul că importăm, motiv pentrucare ne este mai uşor să ne adaptăm cerinţelor pieţei", a declaratJacob Katz, 57 de ani, preşedintele Müller Dairy România.

El nu a dorit să ofere foarte multe detalii legate deschimbările de strategie realizate în ultimul an, dar a menţionatcă printre acestea s-au numărat şi schimbări de portofoliu, prinrenunţarea la o parte din produse şi noi lansări.

Müller a intrat anul trecut pe segmentul mainstream al iaurtuluicu fructe cu brandul Pezzi di Frutta, pe piaţa laptelui UHT cumarca Müller, şi şi-a extins numărul de produse pe toatecategoriile pe care este prezent (iaurt cu fructe, lapte, lapte cuarome şi desert pe bază de lapte).

Astfel, portofoliul subsidiarei Müller cuprinde în acest moment35 de produse şi va continua să fie extins şi în 2010, potrivit luiKatz, primul segment vizat pentru anul acesta fiind piaţaiaurturilor albe. "Această lansare face parte din strategia Müllerde dezvoltare pe piaţa românească", a spus managerul companiei,fără a dezvălui obiectivele Müller pe acest segment care asigură 6%din vânzările de pe piaţa locală a lactatelor, respectiv peste 65mil. euro.

El motivează această decizie menţionând că piaţa iaurturiloralbe a fost unul dintre puţinele segmente care a înregistratcreşteri ale vânzărilor atât anul trecut, cât şi în primultrimestru al acestui an, potrivit datelor MEMRB, citate deKatz.

"2010 îl poţi privi ca un an dificil sau ca un an plin deprovocări. În natura mea sunt un om optimist, de aceea, cred căexistă oportunităţi pentru a creşte anul acesta", spune Katz.

"Müller este încă un brand nou"

În aceste condiţii, Katz afirmă că bugetul de promovare alMüller Dairy România nu a fost diminuat în 2009 şi că va fi păstratşi în 2010 cel puţin la nivelul anului trecut. "Müller este încă unbrand nou şi am fost nevoiţi să investim puternic în marketing", aspus managerul importatorului de lactate, care îşi dispută piaţalocală a iaurturilor alături de companii precum Danone sauFrieslandCampina, cu bugete de promovare anuale de milioane deeuro.

Müller deţinea la finalul lunii aprilie a acestui an o cotă depiaţă de 12,1% în valoare din piaţa iaurturilor cu fructe şi mixfaţă de 8%, cât deţinea filiala locală a grupului german înianuarie 2009.

Astfel, doar pe acest segment Müller Dairy România a înregistratanul trecut vânzări de aproximativ patru milioane de euro, ceea ceînseamnă că cifra de afaceri a companiei, prezentă pe plan localdoar prin importul de lactate, a depăşit pragul de cinci milioanede euro în 2009, potrivit estimărilor ZF.

Katz nu a dezvăluit valoarea cifrei de afaceri realizate defiliala locală Müller în 2009, dar a confirmat faptul că aceasta afost anul trecut de peste cinci milioane de euro.

În 2008, după doar patru luni de activitate, filiala localăMüller înregistra afaceri de 4,1 mil. lei (1,1 mil. euro), cu 47 deangajaţi, şi pierderi de 15,6 milioane de lei (circa 4,2 mil.euro).

Caută oameni în distribuţie şi vânzări

"Acum avem mai puţin de 100 de angajaţi, dar până la finalulacestui an vom trece acest prag, deoarece vom face noi angajări îndepartamentele de vânzări şi distribuţie", a menţionat Katz.

Produsele Müller Dairy România sunt comercializate majoritarprin intermediul lanţurilor de magazine din retailul modern lanivel naţional, cât şi prin intermediul retailului tradiţional, iarunul dintre obiectivele companiei pentru următoarea perioadă estedezvoltarea sistemului de distribuţie şi creşterea notorietăţiicompaniei la nivel naţional, evaluată în prezent la 63%. De aceea,Katz ia în calcul pentru anul acesta noi investiţii îndepartamentele de distribuţie, vânzări şi marketing, fără adezvălui suma care va fi alocată acestora.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO