Companii

Produsele lactate sunt obiectul noii burse online

31.07.2000, 00:00 25



Mai multe companii importante din industra produselor lactate, printre care Kraft Foods si Suiza Foods, intentioneaza sa formeze o noua platforma web business-to-business din acest sector. Bursa online, a carei denumire va fi Dairy.com, va deveni operationala la inceputul anului viitor. Companiile fondatoare doresc ca, prin acest site, sa poata plasa comenzi pentru achizitionarea de produse lactate, de la lapte in vrac pana la branza si smantana.

Cu toate ca platformele de acest gen, initiate si lansate anul trecut de companii cu experienta in sectorul agricol, incep sa arate semne de instabilitate, noul parteneriat pare sa aiba baze de pornire mai solide.

Cei opt investitori, care includ atat companii publice cat si cooperative agricole private, au adunat pentru construirea bursei online 19 miliarde de dolari si in prezent incearca sa gaseasca o echipa manageriala adecvata.

Printre investorii atrasi de potentialul viitoarei burse se afla Dreyer's Grand Ice Cream, Arden Mills (divizie a Land O'Lakes), Leprino Foods, Green Bay (divizie a Schreiber Foods), Dairy Farmers of America, Kraft Foods (divize a Philip Morris) si Dannon, filiala americana a companiei franceze Danone.

Cu toate ca fabricantii din industria de resort s-au declarat pregatiti pentru o bursa online, tranzactionarea produselor lactate chiar si pe piata traditionala este complicata din cauza caracterului perisabil al acestora si a manevrarii cu dificultate la incarcare si descarcare. Drept consecinta, multi producatori s-au plans ca preturile la produsele livrate in vrac nu reactioneaza suficient de rapid la schimbarile pietei.

Gregg L. Engles, director executiv al companiei Suiza Foods, a declarat ca, participarea societatii sale la site-ul web Dairy.com va permite centralizarea procesului de achizitie a miliardelor de litri de lapte pe care firma le utilizeaza anual pentru fabricarea unor sortimente variate de inghetata si bauturi racoritoare.

In prezent, responsabilitatea achizitionarii laptelui brut utilizat in procesul de productie revine managerilor celor 80 de fabrici ale companiei. Engles spera ca macar o parte a acestor achizitii sa se faca prin intermediul viitoarei burse virtuale.

Fondatorii site-ului doresc sa solicite consiliere din partea unor specialisti ai Departamentului pentru Agricultura al Statelor Unite in scopul stabilirii corecte a pretului pentru laptele brut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO