Companii

Proiectele de infrastructura au dublat afacerile Pipelife

07.02.2005, 00:00 29

Compania Pipelife, specializata in productia tubulaturii din plastic pentru constructii, a inregistrat o dublare a cifrei de afaceri in 2004, datorita marilor proiecte de infrastructura finantate de Uniunea Europeana.
"In 2004, cota de piata a Pipelife Romania a fost de 10-12%, iar acest segment al pietei a inregistrat o crestere de aproximativ 10%", a afirmat Adrian Klier, director de marketing al Pipelife. Pentru 2005, acesta estimeaza o crestere similara a pietei.
Piata tubulaturii din plastic a fost estimata la aproximativ 50 de milioane de euro in 2003, ceea ce face ca afacerile Pipelife, tinand cont de cresterea din 2004, sa depaseasca nivelul de 5,5-6 milioane de euro anul trecut.
"Cel mai important factor pentru evolutia pietei a fost influxul masiv de fonduri ale Uniunii Europene pentru proiecte de infrastructura", a spus Klier. Un alt factor demn de mentionat este cresterea sustinuta a sectorului constructiilor civile, a mai spus acesta.
In 2006, compania a planificat constructia unei noi fabrici, dar oficialul Pipelife nu a mentionat valoarea investitiei. Dupa ce in 2004 Pipelife a pus in functiune 2 linii noi de productie, anul acesta este prevazuta infiintarea altor 2 linii de productie. Investitiile realizate de grup in Romania, pana in prezent, se ridica la peste 10 milioane de euro.
Grupul international PipeLife (joint venture intre firma austriaca Wienerberger si cea belgiana Solvay) activeaza ca producator pe piata interna inca din 1998 prin fabrica de la Miercurea Ciuc, cu o capacitate initiala de 3.500 tone pe an. Capacitatea de productie actuala se ridica la 10.000 de tone pe an, conform lui Klier. Divizia romaneasca a Pipelife apartine companiei unguresti Pannonpipe, un joint-venture intre Pannonplast si Pipelife.
"Deoarece materiile prime folosite de noi sunt derivati directi ai petrolului, evolutia pretului acestuia a avut o influenta negativa, cu atat mai mult cu cat am incercat sa crestem preturile de vanzare cu mai putin decat au crescut preturile la materiile prime", a explicat Klier.
Pe piata mai detin cote importante operatori precum Valrom sau Teraplast Bistrita, alaturi de care activeaza si Palplast Sibiu (ce face parte din grupul petrolier privat Rompetrol) precum si grupul german Rehau. Principalii competitori straini prezenti pe piata prin intermediul importatorilor sunt companiile Uponor din Finlanda sau Wavin din Germania.
Piata de profil are mare potential, pentru ca in curs sunt investitii de zeci de milioane euro in refacerea retelelor de apa si canalizare si de filtrare a apei, in foarte multe orase din tara.
Romania reprezinta o piata foarte atractiva in ceea ce priveste noile sisteme de conducte din materiale plastice, care au inlocuit in ultima perioada clasicele sisteme din otel beton sau azbociment, in conditiile in care investitiile in infrastructura sunt nu numai o conditie a integrarii in Uniunea Europeana, ci pur si simplu o necesitate.
alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO