Companii

R-Kiosk: Piaţa românească este încă o necunoscută pentru noi

R-Kiosk: Piaţa românească este încă o necunoscută pentru noi

Autor: Mihaela Popescu

19.09.2010, 23:47 146

"România este o piaţă interesantă pentru noi, dar trebuie sărecunoaştem că în acest moment încă ştim prea puţine lucruri despreaceastă piaţă", a afirmat Kalvar Kase, International BusinessDirector al reţelei R-Kiosk operată de grupul Rautakirja.
Compania, care operează 35 de chioşcuri la nivel local, a anunţatrecent că îngheţată planurile de extindere a reţelei din Româniapentru cel puţin un an din cauza contextului economicdificil.
Kalvar Kase a precizat că situaţia economică a dictat prelungireaperioadei de desfăşurare a proiectului-pilot de intrare în retailullocal.
Primul magazin R-Kiosk de pe piaţă a fost deschis în vara lui 2008,compania anunţând la acea dată planuri de inaugurare a 40 deunităţi în primul an. "În acest moment suntem încă în procesul dedezvoltare a propriului concept de retail şi de analiză a pieţei şia comportamentului consumatorului român", a mai spus Kalvar Kase.Directorul R-Kiosk nu a dorit să precizeze dacă grupul finlandez aprimit oferte de preluare a reţelei de chioşcuri din România.
Operatorul a avut în 2009 afaceri de 4,4 mil. euro, în linie cuestimările din planul de business, şi pierderi de 1,3 mil. euro.Planul de business pentru 2010 viza o cifră de afaceri de 17 mil.euro cu 70 de magazine.

Anul trecut, retailerul intenţiona să se extindă şi în sistem defranciză, în paralel cu propriile investiţii în deschideri demagazine, însă până în acest moment nu a fost semnat niciuncontract cu investitori noi.
Prin frânarea expansiunii, finlandezii pierd teren în retailulmodern în favoarea reţelei Mic.Ro dezvoltată de o companiecontrolată indirect de miliardarul Dinu Patriciu. Lanţul dechioşcuri Mic.Ro a trecut recent pragul de 100 de unităţioperaţionale, iar planurile retailerului prevăd inaugurarea a2.000-3.000 de magazine în următorii doi ani şi semnarea primelorcontracte de francizare cu investitori locali în aceastătoamnă.
Rautakirja, operatorul R-Kiosk la nivel internaţional, face partedin grupul Sanoma care deţine în România şi compania HiparionDistribution, unul dintre cei mai mari distribuitori de presă de pepiaţă.
Businessul R-Kiosk se bazează pe vânzarea de presă, ţigări,loterie, băuturi şi alimente de tip fast-food, având un conceptsimilar lanţurilor de benzinării, însă locaţii accesibilepietonilor. Un magazin din reţea are o suprafaţă de 50-100 de metripătraţi şi 300-500 de clienţi zilnic, potrivit datelor din piaţă.R-Kiosk este primul lanţ de magazine mici de proximitate lansat pepiaţa românească de un retailer străin.
Cei mai mari jucători în comerţul de proximitate sunt în prezentmicii patroni de buticuri, minimarketuri sau alimentare de lacolţul blocului.
În ultimii doi ani însă lanţurile străi­ne de supermarketuri precumCarrefour Market, Mega Image sau Billa şi-au făcut simţită prezenţatot mai mult în vecinătatea magazinelor tradiţionale de cartier,mizând pe creşterea investiţiilor în extindere în ciuda scăderiiconsumului.

"România este o piaţă interesantă pentru noi, dar trebuie sărecunoaştem că în acest moment încă ştim prea puţine lucruri despreaceastă piaţă", a afirmat Kalvar Kase, International BusinessDirector al reţelei R-Kiosk operată de grupul Rautakirja.
Compania, care operează 35 de chioşcuri la nivel local, a anunţatrecent că îngheţată planurile de extindere a reţelei din Româniapentru cel puţin un an din cauza contextului economicdificil.

Kalvar Kase a precizat că situaţia economică a dictat prelungireaperioadei de desfăşurare a proiectului-pilot de intrare în retailullocal.
Primul magazin R-Kiosk de pe piaţă a fost deschis în vara lui 2008,compania anunţând la acea dată planuri de inaugurare a 40 deunităţi în primul an. "În acest moment suntem încă în procesul dedezvoltare a propriului concept de retail şi de analiză a pieţei şia comportamentului consumatorului român", a mai spus Kalvar Kase.Directorul R-Kiosk nu a dorit să precizeze dacă grupul finlandez aprimit oferte de preluare a reţelei de chioşcuri din România.
Operatorul a avut în 2009 afaceri de 4,4 mil. euro, în linie cuestimările din planul de business, şi pierderi de 1,3 mil. euro.Planul de business pentru 2010 viza o cifră de afaceri de 17 mil.euro cu 70 de magazine.
Anul trecut, retailerul intenţiona să se extindă şi în sistem defranciză, în paralel cu propriile investiţii în deschideri demagazine, însă până în acest moment nu a fost semnat niciuncontract cu investitori noi.
Prin frânarea expansiunii, finlandezii pierd teren în retailulmodern în favoarea reţelei Mic.Ro dezvoltată de o companiecontrolată indirect de miliardarul Dinu Patriciu. Lanţul dechioşcuri Mic.Ro a trecut recent pragul de 100 de unităţioperaţionale, iar planurile retailerului prevăd inaugurarea a2.000-3.000 de magazine în următorii doi ani şi semnarea primelorcontracte de francizare cu investitori locali în aceastătoamnă.
Rautakirja, operatorul R-Kiosk la nivel internaţional, face partedin grupul Sanoma care deţine în România şi compania HiparionDistribution, unul dintre cei mai mari distribuitori de presă de pepiaţă.
Businessul R-Kiosk se bazează pe vânzarea de presă, ţigări,loterie, băuturi şi alimente de tip fast-food, având un conceptsimilar lanţurilor de benzinării, însă locaţii accesibilepietonilor. Un magazin din reţea are o suprafaţă de 50-100 de metripătraţi şi 300-500 de clienţi zilnic, potrivit datelor din piaţă.R-Kiosk este primul lanţ de magazine mici de proximitate lansat pepiaţa românească de un retailer străin.
Cei mai mari jucători în comerţul de proximitate sunt în prezentmicii patroni de buticuri, minimarketuri sau alimentare de lacolţul blocului.
În ultimii doi ani însă lanţurile străi­ne de supermarketuri precumCarrefour Market, Mega Image sau Billa şi-au făcut simţită prezenţatot mai mult în vecinătatea magazinelor tradiţionale de cartier,mizând pe creşterea investiţiilor în extindere în ciuda scăderiiconsumului.
mihaela.popescu@zf.ro

Finlandezii de la R-Kiosk, cei care au adus în România în 2008conceptul de chioşc de format modern, spun că ofensiva lor localăeste încă în faza de proiect-pilot.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO