Antreprenorii români „se avântă“ rapid în afaceri însă nu au curaj să parieze pe idei noi, aşa că merg mai degrabă pe un model deja cunoscut, pe idei deja testate, arată o analiză a companiei de consultanţă Coface.
Totuşi, atunci când pornesc la drum oamenii de afaceri români nu se documentează suficient şi folosesc fie credite bancare, fie credite de la furnizori, astfel că viaţa multora dintre aceste businessuri este limitată. Acestea sunt unele dintre principalele motive pentru care în ultimii ani numărul companiilor care dispar este mai mare decât cel al firmelor nou înfiinţate, arată datele Coface.
Astfel, mediul de afaceri din România este imatur şi insuficient de competitiv pentru a susţine o dezvoltare susţinută a economiei în perioada următoare.
„În perioada de boom, imediat după aderarea la UE, mediul de afaceri românesc înregistra o medie de două SRL-uri nou înregistrate la fiecare companie care îşi întrerupea activitatea. Impactul crizei financiare pe plan local a fost masiv şi a inversat acest raport, astfel încât în perioada 2009-2016 mediul de afaceri românesc a înregistrat 2,19 companii care îşi întrerup activitatea pentru fiecare SRL nou înregistrat“, spun analiştii de la Coface.