Companii

Rafael Treguer, Automobile Dacia: Nu puteam ramane in urma la capitolul imagine

11.03.2008, 20:49 25

Rafael Treguer, directorul de marketing al Automobile Dacia, spune ca introducerea unei sigle noi pe modelele Dacia s-a bazat pe faptul ca producatorul local nu putea ramane in urma la capitolul imagine, in contextul in care evolutia pozitiva a brandului Logan a atras atentia pietelor vest-europene asupra uzinei de la Mioveni.
"Nu puteam ramane in urma la capitolul imagine, de aceea s-a ales acest moment pentru introducerea unei sigle noi pe modelele Dacia", a spus Treguer referindu-se la una dintre cele mai noi mutari ale producatorului auto, realizata in incercarea de repozitionare a marcii. Decizia a fost bineinteles una legata de ratiuni comerciale, motivul principal al oricarei modificari de gen din industrie. Cum exporturile companiei cresc de la an la an, si au ajuns in 2007 la mai mult de 55% din totalul celor 230.000 de unitati comercializate, a aparut si necesitatea unei imagini care sa promoveze Dacia si Logan altfel decat doar un automobil low-cost.
Este si normal ca pretentiile producatorului si consumatorului sa creasca odata cu nivelul investitiilor si respectiv cu aprecierea puterii de cumparare. De aici a aparut si reorientarea consumatorilor catre configuratii de echipare superioare, dovedita de vanzarile din Europa de Vest, fiind depasita etapa in care spatiile de depozitare si costurile de utilizare erau primul lucru luat in considerare. Cum aceste aspecte au fost acoperite, minusul Logan in matricea de marketing a fost identificat la capitolul imagine.
"Romania si piata auto se schimba, iar noi trebuie sa procedam la fel. Prima diferenta se constata la nivel de linie de fabricatie, care a evoluat de la preluarea Renault, Automobile Dacia devenind una din primele 5 fabrici ale grupului la nivel international", spune Treguer. Costul acestui progres a fost deja calculat. Un miliard de euro, investiti de Renault la Mioveni in interval de aproximativ 7 ani.
Iar costurile conexe vor continua sa creasca. Dupa ce a introdus noua emblema pe noul model din gama, Sandero, Dacia vrea ca in scurt timp sa il instaleze si pe celelalte 4 modele, dupa care va urma rebranduirea si celor 69 de agenti distributori din tara si a celor 89 de centre de servisare. Durata procesului nu a fost estimata, dar este de presupus ca se va intinde pe cel putin un an din moment ce conceperea stemei de pe Sandero a durat tot 12 luni.
Chiar daca vanzarile Dacia inregistreaza cele mai bune rezultate pe piete ca Franta sau Germania, unele dintre cele mai sensibile la capitolul imagine, reprezentantii Dacia spun ca vechea stema albastra nu ar fi putut ajunge la fel de rapid la statutul de marca care poate fi recunoscuta la nivel international. Sigla apropiata de forma literei "U" cu aspect cromat, pe care este inscriptionat numele Dacia cu albastru, va fi prezenta pe modelele de la Mioveni cel putin 10 ani, chiar daca schimbarea a fost primita si cu pareri negative. "Logo-ul se schimba la un interval de aproximativ 10 ani, iar pana atunci va fi utilizata pe toate modelele care vor fi produse sub marca Dacia", a spus Treguer. Acesta nu a dat insa detalii despre modelele ce vor fi dezvoltate dupa incheierea gamei Logan, moment prefigurat spre finalul anului 2009, cand va fi lansat modelul 4X4.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO