Companii

Renault, prima marca de import care trece pragul de 30.000 de automobile vandute

Renault, prima marca de import care trece pragul de 30.000 de automobile vandute

Jacques Daniel, director comercial Renault Nissan: In perioada urmatoare dorim ca extinderea sa se faca la nivel de dealer, si nu neaparat la majorarea numarului acestora. In functie de marimea dealerului, investitiile sunt cuprinse intre un milion de euro si 5 milioane de euro.

20.11.2007, 16:01 16

"In acest an vom inregistra o crestere de aproximativ 40% pentru vanzarile Renault, adica in jur de 32.000 de unitati, in conditiile in care la inceputul anului previziunile erau sub pragul de 30.000 de unitati", a declarat Jacques Daniel, directorul comercial pentru marcile Renault, Nissan.
Renault Romania a inregistrat in primele zece luni ale anului o crestere a vanzarilor de 40,2% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, la 26.600 de unitati.
Principalele modele Renault care au sustinut cresterea constructorului francez au fost Megane Sedan si Clio III. Acestea au inregistrat o dublare a vanzarilor in intervalul ianuarie-octombrie, fata de perioada similara din 2006, Megane Sedan atingand un volum de 8.550 de unitati, in timp ce modelul de clasa mica a atins nivelul de 2.300 de modele. Symbol, sedanul de clasa mica al Renault, a inregistrat in acelasi interval vanzari de 11.200 de unitati, care, potrivit reprezentantilor Renault Romania, ii asigura mentinerea pozitiei de cel mai bine vandut model de import.
In octombrie, vanzarile autovehiculelor Renault au atins valoarea de 2.676 de unitati, in crestere cu 17,9% in comparatie cu octombrie 2006.
"Din punctul de vedere al estimarilor pentru anul viitor, ne propunem sa mentinem cifra vanzarilor la un nivel de peste 30.000 de unitati, in conditiile actuale de piata. O importanta deosebita o vor avea desigur si noile modele ce urmeaza a fi lansate, precum si programul REMAT, care in acest an a reprezentat aproape 5% din piata", a subliniat Daniel.
Cea mai importanta lansare a Renault din 2008 va fi noua generatie a Laguna, modelul de clasa medie al constructorului francez care va fi prezentata pe piata locala in luna martie a anului viitor.
Targetul de vanzari pentru Laguna in 2008 urmeaza a fi stabilit ulterior. Modelul a fost prezentat publicului la Salonul Auto de la Frankfurt din luna septembrie a acestui an si va fi oferit spre vanzare in Europa de Vest incepand cu luna octombrie 2007.
"Din punctul de vedere al pretului, acesta va fi comparabil cu cel al modelelor existente pe piata, adica intre 20 si 30.000 de euro. Preturile pentru piata locala vor fi comunicate cu cateva saptamani inaintea lansarii oficiale", a subliniat Daniel.
Modelele ce urmeaza a fi lansate in 2008 au fost prezentate in cadrul Salonului Auto de la Bucuresti - noua Renault Laguna si viitorul SUV, Koleos, care a fost prezentat la SIAB sub forma conceptului.
Cea de-a doua lansare din punctul de vedere al importantei va fi noul, SUV Koleos, care va fi prezentat pe piata locala la mijlocul anului viitor, in conditiile in care versiunea de serie va fi lansata in Europa de Vest in cadrul Salonului Auto de la Geneva din primavara acestui an.
"Pe piata locala se poate observa si o reorientare a clientelei catre modelele hatchback, chiar daca cea mai ridicata pondere o detin in continuare sedanurile.
Iar cel mai bun exemplu din Uniunea Europeana il reprezinta Spania. In urma cu 20 de ani, piata spaniola era una compusa exclusiv din sedanuri. In prezent, cota acestora a scazut foarte mult, chiar daca spre exemplu la 1.000 de modele Megane comercializate intr-o luna aproape 900 reprezinta versiunea sedan", a subliniat Jacques Daniel.
Cifra de afaceri inregistrata de Renault-Nissan Romania in acest an, numai din vanzarea de automobile, va fi de peste 486 de milioane de euro, in conditiile in care se vor comercializa peste 30.000 de unitati Renault, cu un pret mediu de 14.000 de euro si 3.000 de modele Nissan cu un pret mediu de 22.000 de euro.
Pretul mediu mai ridicat in cazul automobilelor Nissan se datoreaza gamei largi a modelelor SUV, ale caror preturi sunt peste 25.000 de euro. Din totalul cifrei de afaceri, serviciile after-sales detin o cota de aproximativ 10 procente, potrivit reprezentantilor Renault-Nissan.
In prezent, reteaua Renault numara 52 de puncte de vanzare, care apartin a aproximativ 39 de dealeri, in anul urmator reprezentantii Renault estimand un numar de aproximativ alti patru noi dealeri.
"In perioada urmatoare dorim ca extinderea sa se faca la nivel de dealer, si nu neaparat la majorarea numarul acestora. In functie de marimea dealerului, investitiile sunt cuprinse intre 1 si 5 milioane de euro", a declarat Daniel.
Auto Europa, dealerul Renault din Timisoara, a inaugurat in acest an o noua locatie in care a investit peste 3,2 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO