Companii

Renault Vel Satis, sau luxul a la francaise

02.03.2001, 00:00 23



In lumea automobilelor de lux este oare imaginabil sa te indepartezi de conceptul berlinelor in trei volume, popularizat de marile marci germane? Cu Vel Satis, un model situat in afara oricarei norme, Renault pariaza pe cartea inovatiei si reinvie in acelasi timp ideea de lux a la francaise.

Considerat drept una dintre cele mai prestigioase scene ale lumii auto, salonul de profil de la Geneva afiseaza in acest an o colectie impresionanta de noutati.

Fara indoiala, cea mai asteptata premiera a editiei actuale o constituie prezentarea noului varf de gama al marcii Renault, intitulat Vel Satis.

Fidel sloganului sau "createur d'automobiles", constructorul francez a transpus in realitate un concept cel putin novator.

Intr-adevar, noua berlina de lux se remarca nu doar printr-un stil inedit, ci si printr-o conceptie arhitecturala in ruptura clara cu normele care definesc in prezent un automobil "aristocratic".

"Am un respect profund pentru marcile Mercedes si BMW, capacitatea lor de a creea un univers propriu fiind absolut indiscutabila.

Lui Renault ii revine insa sarcina de a genera propriile sale norme in acest segment, luxul auto nefiind in nici un caz sinonim cu clasicismul", a declarat presedintele grupului francez, Louis Schweitzer, cu ocazia prezentarii oficiale a noului model.

Vel Satis ii va soca pe cei obisnuiti cu ideea de limuzina in trei volume. Nimic din liniile sale nu aduce aminte de vechile modele Renault din aceasta clasa si nici de berlinele rivale. Afisand o inaltime de 1,577 metri, Vel Satis depaseste cu 13 centimetri media clasei si se apropie mult de dimensiunile unui monovolum.

Partea frontala evoca in acelasi timp imaginea plugului unei locomotive din secolul XIX si cea a unei prove.

Aceasta solutie se va regasi - in interpretari diferite - la toate viitoarele modele Renault, ea urmand sa constituie principala marca de identitate a constructorului francez, asemeni "narilor" lui BMW sau calandrului cu striatii orizontale al lui Mercedes.

Privit din fata, Vel Satis intriga in mod placut. Desigur, este nevoie de ceva timp pentru a te obisnui cu aerul ostentativ, chiar usor agresiv al acestui calandru inedit, incadrat de faruri verticale.

Cu toate acestea, asa cum marturisea presedintele Schweitzer, "cu cat privesti mai mult automobilul, cu atat iti dai seama ca exista in liniile sale ceva care te atrage".

La fel de interesant si inedit este desenul partii din spate, dominat de luneta vasta, care aduce aminte in mod vag de vechiul Renault 25.

In ceea ce priveste habitaclul, acesta este tratat intr-o maniera mai putin indrazneata. Plansa de bord este clasica, eleganta si sobra, Renault vrand parca sa-i asigure pe clientii intrigati de aspectul exterior al masinii ca se afla la volanul unui automobil din clasa de lux.

In orice caz, desi este conceput in stil conventional, interiorul face o impresie foarte buna. Materialele utilizate sunt de cea mai buna calitate (pielea si lemnul de nuc fiind folosite din plin), iar finisarea se ridica la standardele celor mai luxoase limuzine germane.

Pentru a satisface dezideratele clientilor, Renault a ales cu mare grija variantele de motorizare. In momentul lansarii oficiale, acestea vor fi alcatuite din doua propulsoare V6.

Primul dintre acestea este un motor pe benzina de 3,5 litri produs de Nissan, care furnizeaza 235 de cai putere la 6.000 rot/min si care ofera un cuplu maxim de 330 Nm la 3.600 rot.min. Lui i se adauga un agregat diesel de 3 litri, care dezvolta 180 de cai putere la 4.400 rot/min.

Renault spera ca in intervalul 2002 - 2008 noul model sa fie comercializat in cel putin 300.000 de unitati.





In cautarea unui blazon

Printre zecile de premiere ale Salonului Auto de la Geneva, standul Volkswagen si-a propus sa atraga din multimea de vizitatori o clasa putin mai aparte: VIP-urile.

Acest lucru nu neaparat prin aspectul exponatelor si prezentatoarelor, ci prin ceea ce VW spera sa fie noua atractie a clasei de lux, Passat W8.

Chiar daca W8 are imaginea un Volkswagen de serie, aparentele sunt - ca intotdeauna -inselatoare. Sub capota de Passat tipic se afla noua generatie de motoare W8, cu cilindrii aranjati in forma emblemei companiei din Wolfsburg.

Cu o capacitate cilindrica de 4000 centimetri cubi si transmisie integrala permanenta, monstrul german produce 275 cai-putere si are un cuplu maxim de 370 Nm.

Potrivit oficialilor Volkswagen, W8 face legatura intre actuala gama Passat si limuzina D1, un concept ce urmeaza sa intre in fabricatie in 2002. Passat W8 va putea fi cumparata catre sfarsitul acestui an pe piata vestica, atat in varianta berlina cat si in varianta break.

Desi pretul nu a fost anuntat, este posibil ca un W8 sa varieze intre 45.000 si 50.000 dolari, cu aproximativ 6.500 dolari mai putin decat principalii competitori, BMW 540i (aproximativ 60.000 dolari) si Mercedes E430 (cu un pret de aproape 58.000 dolari).

Passat W8 va fi primul autoturism din clasa de lux care va purta emblema Volkswagen. Constient de miza aflata in joc, constructorul german a depus toate eforturile pentru a nu-si dezamagi potentialii clienti.

Oricum, Passat W8 este cel putin la fel de atragator precum rivalii sai, limuzina oferind in plus o lista interminabila de optionale din care nu lipsesc sistemul de navigatie prin satelit, tapiteria din piele si finisarea cu elemente din lemn.

In plus, responsabilii VW promit ca W8 va fi placut de condus, deoarece motorul este usor iar sistemul de tractiune integrala este insotit de un diferential controlat electronic si de un sistem de control al stabilitatii.

Viteza maxima va fi limitata la 250 Km/h, W8 fiind capabil sa atinga 100 Km/h in 6,2 secunde. In ceea ce priveste sistemul de transmisie, pe piata vestica vor fi disponibile doua cutii de viteza, una manuala cu sase trepte si una tiptronic cu cinci trepte. In cazul in care clientii vor dori, VW va putea executa Passat W8 la comanda, cu o lista de optionale extinsa.





Pe urmele lui Audi A6

Zvonurile privind intentia grupului Volkswagen de a completa familia de modele Skoda cu o limuzina de lux circulau de mai multi ani in cercurile presei auto.

In ultima vreme se avansau deja si cateva nume posibile ale viitorului model, apelativele cel mai des vehiculate fiind Moravia, Bohemia si Moldavia (acesta din urma fiind inspirat de numele unui rau din Cehia).

Dupa toata aceasta asteptare, vizitatorii editiei 2001 a Salonului Auto de la Geneva au avut in sfarsit ocazia de a admira prototipul pe baza caruia va fi construit noul varf de gama al constructorului ceh.

Intitulat Montreux (frumos omagiu adus tarii gazda a salonului), noul automobil pastreaza toate caracteristicile asociate imaginii actuale a marcii Skoda.

Usor de recunoscut, datorita calandrului de mari dimensiuni, Montreux dispune de o linie moderna si armonioasa. Partea frontala da o impresie de sofisticare si de precizie, conferind automobilului aspectul unui model varf de gama.

Din pacate, aspectul lateral este mai putin original, Montreux semanand in acelasi timp cu o Octavia "superlong" si cu un Volkswagen Passat.

In orice caz, responsabilii Volkswagen AG (VAG) vor avea serioase probleme pentru a pozitiona noua realizare in familia de modele de lux propusa in prezent de diferitele marci ale grupului.

Marele risc este acela ca, in loc de a fura clientii modelelor straine concurente, viitoarea Skoda sa erodeze vanzarile realizate in prezent de Volkswagen Passat si chiar de Audi A6.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO