• Leu / EUR4.6605
  • Leu / GBP5.1580
  • Leu / USD4.1120
Retail&Agrobusiness

Brandul românesc de accesorii Constantin Nautics a ajuns în peste 15 ţări şi la afaceri de aproape 4 mil. lei

Secțiune susținută de Medlife Logo
Brandul românesc de accesorii Constantin Nautics a ajuns în peste 15 ţări şi la afaceri de aproape 4 mil. lei

Autor: Florentina Niţu

10 aug 2018 799

ZF sărbătoreşte în această toamnă 20 de ani de la prima apariţie, ocazie cu care realizează o serie de articole despre unii dintre cei mai dinamici antreprenori locali.

Constantin Nautics, producător de accesorii dezvoltat de către antreprenorul Lucian Gherghiţă, livrează pe mai bine de 15 pieţe de pe continente precum Europa, Australia sau America de Nord.

„Constantin Nautics este prezent în peste 15 ţări, Germania, Italia şi Franţa fiind cele mai importante pieţe de desfacere, dar şi în ţări precum Canada, Australia sau Belgia brandul înregistrează vânzări semnificative care ajută per total cifra de afaceri“, a spus Cătălin Neacşu, business development manager în cadrul Constantin Nautics. El lucrează în companie din anul 2016, iar anul trecut a preluat funcţia de business development manager. Anterior, Cătălin Neacşu a lucrat pentru companii precum Albalact sau Renault, conform datelor de pe reţeaua de socializare de business LinkedIn.

Businessul Constantin Nautics a fost preluat, conform Business Magazin, în urmă cu circa pa­tru ani către Lucian Gherghiţă, de la fondatorul companiei care avea pro­­bleme financiare. Antrepre­norul a absolvit două facultăţi - Relaţii Inter­naţionale şi Drept - şi a des­chis pri­mul business în domeniul consultanţei în 2010, după cum povestea el recent pentru Business Magazin.

 

Produsele sub brandul Constantin Nautics sunt confecţionate în atelierele din Bucureşti şi Turnu Magurele.

Anul trecut, Constantin Nautics a ajuns la o cifră de afaceri de 3,9 mil. lei, în scădere faţă de 2016, când nivelul businessului sărea de 5 mil. lei.

Profitul companiei a ajuns la circa 230.000 de lei anul trecut, mai mic de circa patru ori faţă de anul precedent, Cătălin Neacşu explicând faptul că ultimii ani au fost plini de provocări pentru companie.

ÑPerioada ultimilor trei ani a fost plină de provocări şi aici ne referim la creşterea organică, optimizarea portofoliului şi a costurilor, a consolidării pieţelor în care Constantin Nautics este prezent, dar şi deschiderea de noi pieţeî, a explicat el.

Cătălin Neacşu spune însă că evoluţia businessului per total a fost influenţată de intrarea brandului pe alte pieţe decât România, considerate mai stabile şi mai mature, care Ñnu suferă modificări semnificativeî. Intrarea unui brand pe o piaţă nouă poate avea în timp un impact pozitiv asupra vânzărilor, însă este totodată un pas dificil pentru un brand nou, fără notorietate.

ÑCa mic antreprenor în România în primul rând trebuie să vinzi (constant ñ n.red.) pentru a susţine businessul, provocările sunt mult mai mari decât într-o corporaţie unde există o organigramă cu roluri bine definite. Într-un business antreprenorial trebuie să te adaptezi foarte repede la schimbări şi să găseşti soluţii la factori neprevazuţiî, mai spune Cătălin Neacşu.

Vânzările Constantin Nautics într-o zi normală variază între 100-200 de produse, dar în perioade precum Black Friday sau alte sărbători, acestea cresc de 4-5 ori. Costul mediu al unui coş de cumpărături este de aproximativ 85 de lei. Pe site-ul companiei, sunt comercializate atât brăţări, cât şi cămăşi.

ÑPreţurile unei brăţări (confecţionate manual ñ n.red.) variază de la 39 de lei, pentru cele mai simple produse, până la 2.399 de lei pentru cele care au sistemul de prindere din aur. Un cost mediu se situează undeva la 85 de leiî, adaugă Cătălin Neacşu.

În viitor, compania îşi doreşte să se extindă pe pieţe cu potenţial de creştere şi să lanseze noi categorii de produse. De asemenea, în următorii cinci ani reprezentanţii Constantin Nautics îşi doresc să crească notorietatea brandului pe pieţele în care activează şi să îmbunătăţească anumite aspecte.

ÑNe dorim ca brandul Constantin Nautics să reprezinte un reper în toate pieţele în care este prezent. În acelaşi timp eficientizarea costurilor şi îmbunătăţirea profitabilităţii reprezintă o prioritate pentru noiî, declară Cătălin Neacşu.

Pe lista problemelor cu care compania se confruntă se numără lipsa forţei de muncă,† problemă care în ultimii ani a apărut pe agenda tuturor firmelor din România, fie că sunt companii multinaţionale, fie că sunt antreprenoriale.

ÑCele mai multe probleme cred ca le avem cu găsirea oamenilor care vor într-adevăr să muncească. Mulţi preferă să lucreze într-o multinaţională chiar şi pe bani mai puţini, statutul de a lucra într-o companie de renume contează mai mult decât funcţia şi condiţiile salarialeî, încheie Cătălin Neacşu.

În prezent, compania îşi desfăşoară activitatea în patru puncte proprii de vânzare - în Băneasa Shopping City, AFI Palace Cotroceni, AFI Ploieşti şi Vivo Constanţa, conform datelor de pe site-ul companiei. Compania distribuie totodată către magazine partenere. Magazinul online, prin care se desfăşoară mare parte a activităţii, a fost lansat în octombrie 2014.

 

*MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unui business sănătos. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Companii!

Newsletter Ziarul Financiar

Înscrie-te la newsletter-ul ZF.ro ca să primeşti zilnic informaţiile de business care contează. Ia decizii în cunoştinţă de cauză!

Principalele valute BNR - marţi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.6605
Diferență: 0,1655
Ieri: 4.6528
Azi: 4.1120
Diferență: 0,6043
Ieri: 4.0873
Azi: 5.1580
Diferență: 0,0601
Ieri: 5.1549
Azi: 4.1368
Diferență: -0,0121
Ieri: 4.1373