Retail&Agrobusiness

După Afaceri, revista de lifestyle a ZF: Pe piaţa băuturilor alcoolice se conturează noi tendinţe: consumatorii caută licori cu un volum mai mic de alcool sau chiar 0%

După Afaceri, revista de lifestyle a ZF: Pe piaţa...

Autor: Cristina Roşca

14.12.2020, 17:30 108

Într-o perioadă în care tot mai multă lume este preocupată de sănătate şi bunăstare, alcoolul este uneori privit cu scepticism, ca duşmanul din această luptă. Deşi sunt voci care spun că secretul longevităţii ar fi chiar un pahar de vin pe zi, există şi aceia care demonizează licorile cu multe grade în pahar când vine vorba de sănătate curată. Pentru aceştia din urmă, dar şi pentru cei care vor să îşi testeze limitele şi să vadă cum este viaţa fără alcool, am vrut să vedem ce înseamnă asta şi ce alternative sunt.

În oraşul care nu doarme niciodată, la New York, în 2018, într-o vreme în care oamenii ieşeau liniştiţi în oraş, se îmbrăţişau şi schimbau impresii la o cafea sau un pahar de ceva, o româncă, Lorelei Bandrovschi, lansa un concept de bar non-alcoolic de tip pop-up.

Totul a pornit cu un bar pop-up ce a durat cinci zile şi care a prins destul de bine la public. Barul cu băuturi nonalcoolice a fost ulterior redeschis în luna ianuarie din 2019, în perioada numită Dry January, în care oamenii iau o pauză de la a mai consuma băuturi alcoolice, după excesul făcut de sărbători. În prima zi circa 500 de oameni au ales să vină la Listen Bar.

Evenimentele de anul acesta i-au cam dat peste cap planurile antreprenoarei, însă ea continuă să creadă în ideea că există viaţă de noapte fără alcool.

Şi Adina Benga, co-owner Pierre Zero România, este de aceeaşi părere dat fiind că ea a pus pe piaţă un vin cu zero alcool, realizat chiar în patria licorii lui Bacchus. Sacrilegiu? Aparent, nu.

Adina spune că decizia ei de a dezvolta Pierre Zero vine într-o perioadă în care s-au conturat două tendinţe majore care produc schimbări direcţionale pe termen lung în ceea ce priveşte industria băuturilor alcoolice şi nonalcoolice. Prima este legată de „sănătate şi consum etic“, iar cea de-a doua este legată de „Low&No Alcohol“, băuturi cu un volum mai mic de alcool sau chiar 0%.  

Citiţi acest interviu integral şi descoperiţi mai multe poveşti şi articole în ediţia actuală a revistei După Afaceri Premium, apărută pe piaţă pe 3 decembrie, şi pe www.da.zf.ro.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO