România a exportat în 2015 pantofi în valoare de 1 mld. dolari, principalii parteneri comerciali fiind Italia, Austria, Germania, Slovacia şi Franţa.
Dintre aceştia, Italia deţine o cotă de piaţă de peste 50%.
"Exportul de încălţăminte al României s-a prăbuşit anul trecut până la puţin peste 1 mld. dolari, aproape de minimul ultimului deceniu. Italia rămâne principala destinaţie pentru pantofii „made in România“, urmată de alte pieţe din Europa Centrală şi de Vest", spun analiştii companiei de cercetare de piaţă World Footwear care au lansat recent raportul pe anul trecut.
Evoluţia slabă din 2015 a retrogradat România din topul celor mai mari 15 exportatori de încălţăminte, piaţa locală coborând două poziţii după ce în 2014 s-a aflat pe locul al 14-lea.
Exporturile mondiale de pantofi s-au ridicat anul trecut la 127 mld. dolari, din care China este responsabilă pentru 40%. România, deşi este unul dintre cei mai importanţi producători şi exportatori, a fost responsabilă pentru mai puţin de 1% din total.
Piaţa locală are tradiţie în domeniu, producţia de textile, îmbrăcăminte şi încălţăminte este al doilea cel mai important domeniu după contribuţia la totalul exporturilor de 54 mld. euro anul trecut. Cele trei sectoare – textile, îmbrăcăminte şi încălţăminte – contribuie cu peste 10% la exporturi, fiind al doilea domeniu ca importanţă după auto, care are însă o pondere de peste 50%.