Radu Timiş, antreprenorul care controlează grupul din industria cărnii şi a lactatelor Cris-Tim, spune că primul semestru a adus companiei afaceri mai mari cu circa 14-15%, dar că creşterea preţurilor materiilor prime şi investiţiile făcute de la începutul anului au pus presiune pe profitabilitate.
„Din punctul de vedere al volumelor ne-am atins obiectivele, am avut o creştere de 12% în primele şase luni ale anului faţă de perioada similară a anului trecut. La cifra de afaceri am crescut cu 14-15% în această perioadă, însă din punctul de vedere al profitabilităţii suntem la cel mai mic nivel din cauza schimbării etichetei şi a faptului că materia primă a crescut cu 42% în acest interval”, a spus Radu Timiş, care conduce un grup cu afaceri de peste 120 mil. euro la nivelul anului trecut, conform celor mai recente date.
Antreprenorul explică faptul că producătorul nu a reuşit să acopere costurile mai mari venite odată cu majorarea preţului la materia primă, mărind preţul cu doar 10-12%. „Nici piaţa nu ştiu dacă ar fi suportat imediat o scumpire de minimum 25% a produselor. Mărirea de preţ se face în timp şi, din păcate, doar producătorii suportă aceste diferenţe. Dacă scumpim produsele imediat riscăm să trimitem consumatorul înapoi către produse ieftine şi cu valoare calitativă slabă. O astfel de mărire se face pe o perioadă de şase luni”.
Cris-Tim a investit în modificarea reţetelor mezelurilor şi implicit a etichetelor astfel încât a adus pe raft produse mai sănătoase.