Companii

Retailerii şi producătorii văd o scădere în retail în 2011

Autor: Cristina Rosca

12.01.2011, 23:35 83

Cei mai mulţi retaileri şi producători prezenţi pe piaţa localăse aşteaptă la o scădere a pieţei şi în 2011, după un 2010 în careputerea de cumpărare redusă şi majorarea TVA de la 19 la 24% auafectat mediul de business, potrivit Anuarului Retail 2010 lansatde agenţia de presă Mediafax. Pentru acest an, retailerili seaşteaptă la majorarea preţurilor la unele produse alimentare,continuarea scăderii consumului, închiderea unor firme şieficientizarea activităţii altora.

Liderii patronatelor din domeniu vorbesc despre creşterea preţuluila o serie de produse de bază, precum carnea de porc, pâinea pizahărul. Atât în cazul pâinii, cât şi în cazul zahărului, tendinţaascendentă a preţului poate fi explicată prin necesitatea de aimporta de pe pieţele străine materiile prime sau produsul finit şiprin faptul că la nivel internaţional preţul cerealelor a crescutputernic în 2010, pe fondul crizei financiare şi a secetei. Tot în2011, producătorii întrebaţi de Mediafax au spus că văd o scădere avânzărilor de bere, vin şi ţigări, deoarece românii vor continua săse axeze pe produsele de strictă necesitate şi renunţă să maicumpere din impus. Anuarului Retail analizează evoluţia retailuluişi a sectorului de bunuri de larg consum în decursul ultimului anşi anticipează tendinţele din piaţă în 2011.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO