Companii

Reteaua de magazine proprii aduce 10% din vanzarile Pambac

19.02.2008, 15:10 32

Producatorul din industria de morarit si panificatie Pambac Bacau, care a rulat anul trecut afaceri de peste 48 mil. euro, realizeaza in jur de 10% din cifra de afaceri prin intermediul propriei retele de retail. Producatorul controleaza in prezent 17 magazine si un supermarket, deschis in 2005, toate situate in orasul Bacau.
"Pentru anul 2008 avem in plan deschiderea de noi magazine specializate, atat in Bacau, cat si in alte judete, dar si o restructurare a portofoliului de marfuri care se vand prin aceste magazine, in vederea cresterii ponderii vanzarilor din produsele fabricate de Pambac", a declarat Alin Giurea, presedintele si directorul general al companiei.
Pambac a finalizat anul trecut cu o cifra de afaceri de 162 mil. lei (48,5 mil. euro), cu 18% mai mare fata de 2006, pe baza cresterii vanzarilor la aproximativ toate categoriile de produse aflate in portofoliu (paste fainoase, faina, malai, premixuri, cofetarie) si un profit egal cu cel obtinut in 2006, de 6,1 mil. lei (1,8 mil. euro).
Potrivit reprezentantilor companiei, valoarea profitului inregistrat anul trecut a fost puternic afectata de cresterea abrupta a cursului in ultimele zile ale anului 2007.
"Pentru 2008 ne-am propus obtinerea unei cifre de afaceri de 206 mil. lei, cu 27% mai mare fata de rezultatele din 2007 si un profit de 8 mil. lei", a spus directorul general al Pambac.
Giurea a adaugat ca aceste estimari se bazeaza pe cresterea vanzarilor de paste fainoase, ca urmare a lansarii brandului Flavora, pozitionat pe segmentul premium, precum si pe cresterea vanzarilor inregistrate de brandurile Gata, Pambac si Grania, atat la categoria faina, cat si la categoria gris, unul dintre segmentele cu cea mai mare crestere a vanzarilor din 2007 din cadrul companiei.
Investitiile programate pentru acest an de reprezentantii Pambac se ridica la aproximativ 4 mil. euro, fiind orientate atat spre consolidarea pozitiei in piata a brandurilor din portofoliu, cat si in dezvoltarea de noi capacitati de productie si depozitare.
Conform datelor MEMRB aferente perioadei octombrie-noiembrie 2007, citate de companie, Pambac detine la nivel national pozitia de lider pe piata de paste cu o cota de piata de 24%, locul trei pe piata de faina cu 14% cota de piata si locul cinci pe piata de malai cu 7% cota de piata.
"Bugetul de marketing va creste cu peste 50% in acest an, prin majorarea sumelor investite in promovarea vanzarilor pentru produsele Pambac pe tot lantul de distributie", a declarat Tatiana Visoiu, directorul de marketing al Pambac.
Pe piata pastelor fainoase, a carei valoare depaseste 30 de milioane de euro, principalii competitori ai producatorului Pambac Bacau sunt Pangram Resita (achizitionat anul trecut de compania italiana Foodco), Baneasa Bucuresti , European Food si Arnos Oradea (achizitionat anul trecut de compania poloneza Maspex, care controleaza pe plan local producatorul sucurilor Tymbark).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO