Companii

Reteaua germana de bricolaj Praktiker vede in Romania cea mai mare piata externa

Reteaua germana de bricolaj Praktiker vede in Romania cea mai mare piata externa

Cu 20 de magazine, Praktiker a inregistrat anul trecut vanzari de peste 250 mil. euro

03.04.2008, 17:48 131

"Compania are in plan sa-si consolideze pozitia de lider al sectorului do-it-yourself, cu cel putin 5 noi deschideri planificate pentru 2008. Continuand aceasta evolutie, Praktiker Romania este programata sa devina compania cu cele mai mari vanzari din reteaua grupului aflata in afara Germaniei", se arata in raportul financiar Praktiker pe 2007.
Grupul Praktiker pune astfel piata romaneasca in centrul expansiunii la nivel international, unde activeaza in 8 tari. Praktiker Romania opereaza in prezent 20 de magazine, fiind cea mai extinsa retea a grupului in afara Germaniei, alaturi de subsidiara din Polonia, cu acelasi numar de unitati.
Pentru 2008, compania are planificate deschideri in orasele Deva, Iasi (al doilea magazin), Pitesti, Sibiu si Piatra-Neamt, potrivit datelor publicate de Praktiker. In Bucuresti, compania vrea sa deschida al patrulea magazin de bricolaj in urmatorii ani, alte orase mari vizate pentru extinderea retelei fiind Constanta, Brasov si Cluj-Napoca.
In acelasi timp, Praktiker ar putea merge cu un format mai mic de magazine (circa 4.000 de metri patrati) si in orase medii, precum Tulcea, Focsani sau Resita, acestea figurand si ele pe lista locatiilor vizate pentru urmatorii ani.
Anul trecut, retailerul a infiintat o divizie imobiliara in Romania, prin preluarea unui colaborator pentru proiectele de real estate, Aris Project Development. Compania a fost redenumita ulterior Prak-tiker Real Estate Romania SRL, avand in prezent un capital social de 9,3 milioane de lei (2,8 mil. euro). Tot anul trecut, compania a achizitionat locatia magazinului din Galati, aceasta fiind singura in proprietatea Praktiker, din cele 20 de locatii in care retailerul opereaza.
Anul trecut, Praktiker Romania s-a aflat in centrul strategiei de expansiune a retailerului in afara Germaniei. Pe fondul expansiunii retelei cu 4 unitati, vanzarile pe piata romaneasca au crescut cu circa 63% in 2007 fata de anul anterior, ajungand la 251,4 mil. euro. In termeni like-for-like, - excluzand contributia noilor unitati deschise si a suprafetelor adaugate magazinelor existente - compania a avut anul trecut vanzari cu 21,5% mai mari fata de anul precedent.
Praktiker Romania a deschis in 2007 primul magazin de dimensiuni mai mici - avand o suprafata de vanzare de 4.300 de metri patrati - in Targoviste, un oras cu aproximativ 90.000 de locuitori. Formatul de magazin mic este dezvoltat de Praktiker doar pe pietele din Romania si Grecia.
In ultimii doi ani, competitia in retailul local de bricolaj s-a intensificat, odata cu intrarea in Romania a unor jucatori puternici de talie internationala, Hornbach, BauMax si Mr. Bricolaj. Pe piata mai activeaza doua retele mari de bricolaj dezvoltate de antreprenori romani, Dedeman si Ambient, acestea putand fi tinte de preluare pentru investitorii straini din sector. In prezent, al doilea mare operator de magazine de bricolaj la nivel local este compania franceza Bricostore.
Piata de distributie a materialelor de constructii, care include si retailul de bricolaj, era estimata in anul 2006 la 2-2,5 miliarde de euro, potrivit unor informatii publicate de grupul Praktiker.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO