Companii

Revoluţia „verde“ de Ziua Muncii: cum a ajuns micul vegan să câştige teren în lupta contra micilor din carne, categorie unde vânzările sunt estimate la 40 mil. euro doar de 1 Mai

Revoluţia „verde“ de Ziua Muncii: cum a ajuns micul...

Autor: Florentina Niţu, Mădălina Dediu Panaete

01.05.2024, 10:20 151

Românii cumpără de 1 Mai mici din carne în valoare de circa 40 mil. euro, conform estimărilor ZF  Anul acesta, din cauza faptului că 1 Mai este în plin post al Paştelui, românii aleg inclusiv alternative vegane pe care să le aşeze pe grătare  Nici berea nu lipseşte de pe mese, circa 4% din consumul anual fiind înregistrat în această perioadă.

Ziua Muncii, sărbătorită în fiecare an pe 1 Mai, este una dintre cele mai bune perioade în vânzări pentru mici şi bere, magazinele, carmangeriile, cât şi restaurantele şi terasele fiind luate cu asalt în această zi de către români. Însă, pentru că anul acesta 1 Mai este exact în săptămâna de dinaintea Paştelui, mulţi consumatori şi-au schimbat preferinţele şi aleg alternative vegane, inclusiv mici vegetali.

„Este de la sine înţeles că în această perioadă cererea pentru mici înregistrează o creştere semnificativă, iar acest fenomen se reflectă şi în categoria micilor vegetali. Cu atât mai mult cu cât ziua de 1 Mai se află în acest an în Săptămâna Mare, când mulţi români adoptă o dietă bazată pe produse vegetale. Aşadar, dacă facem o comparaţie cu perioada similară din anul precedent, remarcăm o creştere a vânzărilor cu aproximativ 70% a micilor vegetali, tendinţă care se resimte de altfel în toată categoria de produse vegetale dedicate grill-ului“, a declarat Oana Gresoiu, group chief people, culture & susteinability officer în cadrul Verdino Green Foods, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de alimente plant based. Toată această categorie ajunge anual la vânzări de peste 30 de milioane de euro.

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro