Companii

Richter Gedeon: Romancele iau contraceptive orale de un milion de euro pe luna

03.08.2007, 14:09 62

Vanzarile de contraceptive orale din portofoliul reprezentantei din Romania a companiei farmaceutice ungare Richter Gedeon ar putea creste in acest an cu 15% comparativ cu 2006.
Anul trecut, contraceptivele orale ale Richter au generat venituri de 4,4 mil. euro pe piata locala. Acest segment are cea mai mare pondere in cadrul vanzarilor totale ale companiei.
"Cresterea va fi determinata pe de o parte de portofoliul actual de produse, de promovarea Karissa (cel mai nou produs al companiei - n.red.), dar si de cresterea pietei in ansamblu", a spus Nicolae Iordache, country manager al Richter Gedeon, reprezentanta pentru Romania.
El a precizat ca promovarea nu se face direct catre consumatorul final deoarece sunt medicamente care se elibereaza pe baza de prescriptie, iar legislatia interzice acest lucru. Compania promoveaza metodele de contraceptie fara a face referire la vreun brand anume.
Valoarea pietei contraceptivelor orale a fost la finalul anului 2006 de 11,6 mil. euro, potrivit datelor citate de reprezentantii Richter Gedeon. Pentru acest an, Nicolae Iordache estimeaza un ritm de crestere a pietei de 10% in volum si 15-20% in valoare, ceea ce ar duce piata la peste 13 mil. euro.
"In ultima vreme suntem martorii unei incetiniri a ritmului de crestere in volum. Inca suntem departe de a vorbi de o piata matura. O piata matura este spre exemplu, cea din Marea Britanie unde 89% din femei folosesc metode contraceptive moderne. Si un procent de utilizare de 70-80% ar caracteriza o piata drept matura", explica Nicolae Iordache.
El a adaugat ca vanzarile din Romania sunt dezavantajate si de numarul foarte mare al populatiei care locuieste in zonele rurale.
"Atat informatia, cat si accesul la consultanta, la produse este mai scazut. Din aceasta cauza la aceasta populatie este mai greu de ajuns", spune Nicolae Iordache.
Potrivit datelor citate de reprezentantii companiei, la nivelul anului 2004, 14,1% din femeile care se calificau pentru folosirea de mijloace contraceptive moderne utilizau contraceptivele orale, ceea ce reprezinta practic o dublare comparativ cu nivelul de 7,9% inregistrat in 1999.
In prezent, pe piata contraceptivelor orale activeaza cinci companii.
"Richter Gedeon este lider de piata in unitati. Anul trecut am vandut 54,8% din totalul contraceptivelor orale comercializate in Romania", a mai spus reprezentantul companiei.
Pe segmentul de contraceptive orale Richter Gedeon este prezenta cu cinci produse, Karissa, Novinette, Desorelle, Rigevidon, Tri-Regol, la care se adauga un contraceptiv de urgenta, Postinor. Cel mai nou brand al companiei este Karissa, pentru care compania asteapta vanzari de 0,5 mil. euro.
Separat de reprezentanta Richter Gedeon, compania ungara este prezenta si cu activitati de productie, distributie si retail fiind singura cu o activitate integrata pe piata farmaceutica locala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO