Companii

Romania ar putea ajunge la vanzari de 8 milioane de anvelope anual

25.02.2010, 23:12 131

Reprezentantii Goodyear Dunlop Romania apreciaza ca piata localade anvelope este mult subdezvoltata din punctul de vedere alconsumului raportat la numarul de locuitori, un nivel normal fiindde 8 milioane de anvelope anual, fata de 3 milioane de unitati inprezent.

"Spre exemplu, Polonia, o tara cu o populatie de 1,5 ori maimare decat Romania, are un consum de 3 ori mai mare. Piata de aiciare potentialul sa ajunga la 8 milioane de unitati. Bineinteles,aici apar insa diferentele specifice fiecarei tari", a declaratThierry Villard, directorul general al Goodyear Dunlop EuropaCentrala si de Sud-Est.

El a adaugat ca marimea parcului auto national este un criteriucare influenteaza foarte puternic nivelul vanzarilor de anvelopedin fiecare piata in parte. Polonia, o tara cu 38 de milioane delocuitori, are o densitate a parcului auto de 383 de masini/1.000de locuitori. In acelasi timp, Romania, cu o populatie de 22 demilioane de lo cuitori are 164 de ma sini/1.000 de oameni.Vanzarile de anvelope din Romania in 2009 au fost estimate deGoodyear la 3 milioane de unitati, in scadere fata de 2008.

"Vad o revenire in 2010, dar mai puternic ar putea fi in 2011,cand in industria noastra va reveni cererea. Acest lucru se va facediferit in fiecare tara in parte. Fondurile alocate de FMI vorajuta, dar cel mai bine vor re veni tarile care au avut cel maimult de suferit", a spus Villard. El a adaugat ca in EuropaCentrala si de Sud Est piata an ve lo pelor a inregistrat scaderiintre 2% si 50%, iar cele mai sta bile piete au fost Polonia sauCehia. In acelasi timp, in Rusia, Ucraina sau Ungaria au avut celemai slabe vanzari. Romania a fost, potrivit Goodyear, intre celedoua extreme. "In Ro mania piata a scazut destul in 2009. Este insauna din pietele care vor reveni cel mai repede, din punctul nostrude vedere."

Potrivit Goodyear, in 2009 vanzarile de anvelope nu s-aumodificat in functie de segmentul de pret, dupa cum s-a intamplatin majoritatea sectoarelor de retail. Astfel, vanzarile de anvelopepremium si cele de segment mediu si-au pastrat ponderea in totalulvanzarilor, iar clientii nu au migrat catre segmentul de buget."Ceea ce am observat ca se incearca este negocierea. Fiecare clientvrea acelasi produs, dar la un pret mai bun", a spus Villard. El amentionat ca este putin pro babil ca Goodyear sa construiasca ofacilitate de productie in Romania, chiar daca in urmatorii 5 anicompania ar trebui sa constru iasca o fabrica in Europa. In Romaniaproduc an velope Continental in Timisoara, Pirelli in Slatina siMichelin in Floresti si Zalau. Potrivit ultimelor date disponibileGood year Dunlop Romana a inregistrat afaceri de 67 mil. euro in2008.

Pentru Dacia

Goodyear Dunlop este furnizor si pentru Automobile Dacia, unuldin producatorii care a inregistrat cresteri de productie in 2009."Prin programul Rabla s-au cerut in principiu automobile mici,fabricate in estul Europei. Cand vad succesul Dacia si Sandero intoate tarile, cu siguranta vrem sa facem parte din povestea lor", aspus Villard.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO