Companii

Românii au cumpărat anul trecut mai puţine băuturi alcoolice, snacks-uri şi sucuri. Ce buget au alocat cumpărătorii pentru alimente

Românii au cumpărat anul trecut mai puţine băuturi alcoolice, snacks-uri şi sucuri. Ce buget au alocat cumpărătorii pentru alimente

Autor: Mediafax

06.04.2011, 14:15 81

Bugetul lunar alocat de români pentru alimente şi produse deîngrijire a locuinţei a rămas aproximativ la fel în 2010,comparativ cu 2009, dar volumul a scăzut, iar cheltuielile cu uneleproduse, precum alcoolul, snacks-urile şi băuturile carbonatate, aufost reduse sau chiar eliminate.

Astfel, bugetul de cheltuieli s-a ridicat anul trecut la 710 leipe lună, faţă de 719 lei în 2009. Cu toate acestea, în Bucureşti afost resimţită o scădere cu aproximativ 5% a bugetului mediu lunarde cheltuieli alocat alimentelor şi produselor pentru locuinţă,potrivit studiului ShopperTrends, realizat de compania de companiade cercetare Nielsen.

Potrivit studiului, patru din cinci persoane au recunoscut că auremarcat anul trecut creşteri de preţuri, iar măsura luată deaceştia a fost reducerea cheltuielilor pe anumite categorii deproduse.

"Cel mai des menţionat ca fiind afectat de reducereacheltuielilor a fost segmentul de băuturi, precum vin, spirtoase şibere, acestea fiind primele produse eliminate din coşurile debăuturi în 2010. Alte categorii cumpărate mai puţin din cauzainflaţiei alimentare au fost snacks-urile sărate, răcoritoarelecarbonatate, ciocolata, alimentele organice, biscuiţii şi cafeaua",a declarat, într-o conferinţă de presă, Bogdana Baltasiu, ClientService Manager Customer Research în cadrul Nielsen. Citiţi maimulte pe www.mediafax.ro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO