♦ La polul opus, portughezii, grecii şi spaniolii sunt cei mai mari consumatori de bere în HoReCa, ponderea canalului sărind de 40%, versus 8% în România.
România se află pe penultimul loc în Europa, fiind „depăşită“ doar de Estonia, în ceea ce priveşte ponderea canalului HoReCa (on-trade) în totalul pieţei berii. Mai exact, doar 8% din vânzările de bere se fac în restaurante şi baruri, restul fiind contribuţia canalului de retail, fie că e vorba de magazine moderne precum hipermarketuri şi supermarketuri, fie de magazine tradiţionale, arată o analiză făcută de ZF pe baza datelor oferite de Asociaţia Berarii Europei.
Astfel, deşi românii sunt unii dintre cei mai mari consumatori de bere din Europa, ocupând locul cinci în 2020 (cele mai recente date) cu 87 de litri per capita pe an, ei preferă să cumpere băutura în magazine şi apoi să o bea acasă. La polul opus, portughezii, grecii şi spaniolii sunt cei mai mari consumatori de bere în HoReCa, ponderea canalului sărind de 40%, versus 8% în România.