Companii

Românii sunt unii dintre marii consumatori de bere din Europa, dar preferă să bea acasă. Piaţa locală e la coada clasamentului în ceea ce priveşte consumul în HoReCa. Retailul reprezintă mai mult de 90% din vânzările totale de bere din România

ANALIZĂ

Autor: Cristina Roşca

18.02.2022, 18:20 170

♦ La polul opus, portughezii, grecii şi spaniolii sunt cei mai mari consumatori de bere în HoReCa, ponderea canalului sărind de 40%, versus 8% în România.

România se află pe penultimul loc în Europa, fiind „depăşită“ doar de Estonia, în ceea ce priveşte ponderea canalului HoReCa (on-trade) în totalul pieţei berii. Mai exact, doar 8% din vânzările de bere se fac în restaurante şi baruri, restul fiind con­tri­buţia canalului de retail, fie că e vorba de ma­gazine moderne precum hiper­mar­keturi şi supermarketuri, fie de magazine tra­di­ţionale, arată o analiză făcută de ZF pe baza datelor oferite de Asociaţia Berarii Europei.

Astfel, deşi românii sunt unii dintre cei mai mari consumatori de bere din Europa, ocupând locul cinci în 2020 (cele mai recente date) cu 87 de litri per capita pe an, ei preferă să cumpere băutura în magazine şi apoi să o bea acasă. La polul opus, portughezii, grecii şi spaniolii sunt cei mai mari consumatori de bere în HoReCa, ponderea canalului sărind de 40%, versus 8% în România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO