Companii

Romaqua se concentreaza pe bere si apa minerala, strategia de export intra in stand-by

14.04.2008, 20:39 239

Producatorul local de bauturi Romaqua, care imbuteliaza apa minerala Borsec, va intra in perioada urmatoare si pe piata berii cu marca Albacher si are in plan investitii de peste 20 mil. euro in cresterea capacitatii de imbuteliere a apei.
Compania ar putea ajunge la investitii totale de 75 mil. euro pe piata berii si are bugetate alte 6 mil. euro pentru a lansa al patrulea brand de apa minerala.
"Ne-am decis sa reducem cantitatile destinate exportului si sa le mentinem la un prag de maximum 1% din venituri, ca si export de mentinere a imaginii de brand. In rest, toata productia grupului va fi destinata pietei romanesti", a declarat Octavian Cretu, presedintele si cel mai mare actionar al Romaqua Group.
Producatorul a anuntat ca se va concentra in urmatoarea perioada pe lansarea primului brand de bere din portofoliu, Albacher, si pe cresterea capacitatilor de imbuteliere a apei, anticipand o cerere foarte ridicata in viitorul sezon estival.
Romaqua a inceput anul trecut constructia unei fabrici de bere la Sebes, in judetul Alba, pe un teren de 27 de hectare, pentru care a contractat un credit de la BCR in valoare de 30 de milioane de euro.
"In prezent, noua unitate are o capacitate de imbuteliere de peste un milion de hectolitri. Investitia totala realizata la fabrica de bere din Sebes (satul Lancram - n. red.) este la momentul actual de peste 39 de milioane de euro, dar ar putea ajunge la peste 60 de milioane de euro", a precizat Cretu.
Fabrica de bere construita de Romaqua va fi inaugurata oficial la sfarsitul lunii mai.
"Deocamdata vom lansa un singur brand de bere in doua tipuri de ambalaj, PET si doza", a adaugat presedintele grupului, precizand ca investitiile in promovarea Albacher se vor ridica la aproximativ 15 mil. euro (valoare rate card). Suma include, pe langa mixul de promovare a noului produs, investitia in dezvoltarea ambalajelor pentru bere. Tot in acest an, imbuteliatorul vrea sa lanseze pe piata un brand nou de apa minerala, acesta urmand sa fie al patrulea din portofoliul companiei, dupa Borsec, Stanceni si Aquatique.
"O noua investitie privind imbutelierea unei noi ape minerale carbogazificate a fost demarata si este evaluata la peste sase milioane de euro, suma care presupune o constructie green-field, instalarea unei noi linii de imbuteliere si intrarea pe piata", a declarat Cretu. Noua unitate este localizata langa Miercurea-Ciuc.
In acelasi timp, compania isi va majora capacitatile de imbuteliare a apei in unitatile de la Borsec si Stanceni, in urma unor investitii estimate de Cretu la
15 mil. euro.
Anul trecut, temperaturile foarte ridicate din sezonul cald au permis grupului sa lanseze pe piata apa plata Aquatique cu investitii minime in promovare. Recent, Romaqua a pus in functiune o linie noua de imbuteliere a apei in unitatea din localitatea Borsec (judetul Harghita).
Romaqua Group, cu afaceri de 130 mil. euro la nivelul anului 2007, se numara printre cei mai mari cinci producatori de bauturi racoritoare din Romania, piata pe care concureaza cu Coca-Cola, Pepsi, European Drinks si alte companii romanesti mai mici, precum Perla Harghitei sau Apemin Tusnad. Grupul estimeaza vanzari de 200 mil. euro in acest an.
Romaqua Group este fosta companie de stat Comchim Bucuresti, afacere controlata in prezent de patru persoane fizice romane, principalul actionar fiind Octavian Cretu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO