Companii

Romcarton si-a majorat vanzarile cu 15%, la 18 mil. euro

21.11.2007, 14:44 63

Producatorul de ambalaje din carton ondulat Romcarton, parte a grupului francez Rossmann, a inregistrat vanzari de peste 18 milioane de euro in primele noua luni ale anului, in crestere cu 15% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Compania detine, dupa primele noua luni ale anului, o cota de piata de aproximativ 23%, conform raportului Asociatiei Romane a Fabricantilor de Carton Ondulat, citat de reprezentantii Romcarton. Principalii competitori ai Romcarton sunt companiile Rondoncarton (Cluj-Napoca) si Dunapak (Sfantu-Gheorghe).
"Industria noastra este puternic afectata inca din 2006 de cresterea majora a preturilor la materii prime si energie, ceea ce determina cresterea costurilor si implicit a pretului final la produsele livrate", a declarat Paul Henri Kohler, director general Romcarton.
Compania Romcarton produce aproximativ 2.250 de tone de carton ondulat lunar, clientii provenind din industria alimentara, auto, tigarete, bauturi sau detergenti.
In Romania, exista 9 producatori de carton ondulat, care produc anual aproximativ 170.000 de tone de carton ondulat, 60% din aceasta cantitate fiind transformata direct in ambalaje de carton ondulat. "Restul de 40% de carton ondulat este comercializat sub forma de placi din carton ondulat, catre alte societati de transformare sau producatori de mobilier", a mentionat Paul Henri Kohler.
Romcarton a fost achizitionat in 1991 de grupul francez Rossmann, care a preluat in 1997 si compania Ambro Suceava.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO