Companii

Sanex: concurenta mare impune reducerea cheltuielilor

09.04.2003, 00:00 32

Sanex Cluj Napoca, unul dintre cei mai mari producatori de placi ceramice si obiecte sanitare de pe piata romaneasca, este preocupata de optimizarea costurilor, in conditiile in care rata de profitabilitate scade sub presiunea crescanda a competitivitatii pe piata.
Cota de piata a Sanex a scazut de la 35% la 30% in 2002, potrivit oficialilor companiei. Profitabilitatea neta a companiei este inca slaba si se datoreaza preturilor extrem de competitive practicate de producatorii locali si straini, afirma recent Stefan Bucataru, directorul general al Sanex. Potrivit acestuia, preturile si profitabilitatea au avut de suferit din cauza fluctuatiilor dolar-euro.
Pe piata interna a placilor ceramice (faianta si gresie), cu vanzari estimate la  peste 90 mil.$ anul trecut, Sanex Cluj este in topul primilor trei producatori alaturi de Cesarom Bucuresti si Mondial Lugoj, in conditiile in care importurile, in special din Italia si Spania, acopera mai mult de jumatate din cererea interna, potrivit ultimelor date disponibile.
"Piata placilor ceramice se confrunta cu o crestere a importurilor, in mod special, dupa ce barierele din calea exporturilor statelor UE au fost reduse semnificativ ori indepartate in totalitate", potrivit directorului general al Sanex.
Actionarul majoritar al Sanex este fondul de investitii Goodison Holdings BV Rotterdam, cu 67,4% din actiuni. SIF Muntenia era raportata, ieri, cu o participatie de 8,4% la Sanex.
Compania a raportat pe primul semestru al anului trecut un profit net de 46 mld. lei la o cifra de afaceri neta de 504 mld.lei. Ultimul pret al titilurilor Sanex, listate pe Rasdaq, a fost de 1.050 lei, pret la care capitalizarea companiei atinge 5,7 mil.$.
adrian.mirsanu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO