Companii

Sarbatorile de iarna in benzinarii: vanzarile din magazine cresc chiar si cu 30% si ar putea depasi 100 de milioane de euro

Sarbatorile de iarna in benzinarii: vanzarile din magazine cresc chiar si cu 30% si ar putea depasi 100 de milioane de euro
20.12.2009, 23:12 445

Companiile petroliere nu se asteapta la o scadere a vanzarilordin aceasta perioada comparativ cu anul trecut, firmele bazandu-sepe faptul ca in ciuda crizei au mers mai departe cu extinderearetelelor de benzinarii.

"In luna decembrie, in special in apropierea sarbatorilor deiarna, vanzarile de produse non-oil din benzinariile Rompetrolcresc cu circa 27%, atingand o pondere cuprinsa intre 9% si 20% dinvanzarile totale ale unei statii. Cresterea este determinata atatde programul non-stop al benzinariilor, cat si de ofertelesezoniere", spun reprezentantii Rompetrol, al doilea jucator de pepiata petroliera, care are o retea de circa 783 de benzinarii,dintre care 290 sunt statii proprii si Expres (benzinarii mobile -n.r.), 169 sunt statii Partener, iar restul sunt baze interne(rezervoare de combustibil amplasate in incinta marilor consumatori- n.r.).

Si ceilalti jucatori sunt optimisti in ceea ce priveste evolutiavanzarilor in perioada sarbatorilor de iarna, si in special in lunadecembrie.

"Estimam ca in perioada sarbatorilor de iarna vanzarile pesegmentul non-oil vor creste cu aproximativ 10%, comparativ cu oluna normala", spun reprezentantii OMV Romania, companie care aavut anul trecut afaceri de peste 600 de milioane de euro prinintermediul celor 77 de benzinarii pe care le administreaza.

"In perioada sarbatorilor de iarna avem oferte speciale pentruclienti in magazinele VIVA (magazinele din incinta benzinariilorOMV si PetromV - n.r.), produse de sezon ce atrag un numar mai marede cumparatori", explica reprezentantii OMV Romania motivele carestau la baza cresterii vanzarilor non-oil din aceasta perioada.

Cat conteaza vanzarile non-oil intr-o luna obisnuita

Potrivit informatiilor primite din partea companiilorpetroliere, intr-o luna obisnuita vanzarile non-oil pot avea opondere cuprinsa intre 7% si 30% din totalul incasarilor uneibenzinarii.

"Vanzarile medii ale unei statii proprii Rompetrol depind inmare masura de amplasamentul acesteia, marimea magazinuluibenzinariei, de dotarile tehnice si implicit de traficulzilnic/lunar. Astfel, intr-o luna obisnuita, vanzarile non-oil aleunei statii Rompetrol variaza intre 7% si 15%, din totalulvanzarilor benzinariei", spun reprezentantii Rompetrol

Valoarea retailului de carburanti este estimata la circa 6,8mld. euro, iar segmentul non-oil contribuie in medie cu 15% laincasarile unei retele de benzinarii. Astfel, vanzarile non-oil seridica la un miliard de euro anual, potrivit estimarilor ZF, cu omedie lunara de 85 mil. euro.

In conditiile in care in decembrie vanzarile cresc chiar si cu30% ar rezulta vanzari din produse non-oil de peste 100 mil. eurodoar in decembrie, potrivit calculelor ZF.

Portrivit MOL Romania, companie care a inregistrat anul trecutafaceri de circa 600 de milioane de euro, ponderea lunara avanzarilor non-oil este de aproximativ 15% din incasariletotale.

Sunt insa si lanturi de benzinarii care au aceasta zona maidezvoltata, cum este cazul OMV Romania, care s-a concentrat inultmii ani pe extinderea gamei de produse si servicii disponibilain statiile de alimentare, dincolo de vanzarea de combustibili."Segmentul non-oil are o pondere de circa 30% din cifra de afaceria OMV Romania", spun reprezentantii companiei.

Estimari optimiste pentru sfarsitul anului

Petrolistii cred ca anul acesta vor reusi sa vanda mai mult inperioada sarbatorilor de iarna fata de anul trecut, unii dintre eibazandu-se pe extinderea retelelor din 2009.

"Pe fondul extinderii semnificative a retelei de distributie acarburantilor Rompetrol, dar si al diversificarii gamei de produseoferite, compania estimeaza pentru luna decembrie o crestere cu 14%a vanzarilor de produse non-oil, fata de perioada similara a anuluitrecut. In acest an, Rompetrol Downstream a finalizat un numar de10 statii proprii, din care 4 sub noul brand Litro", spunreprezentantii companiei.

Si OMV Romania crede ca anul acesta vanzarile din magazinele dinbenzinarii in perioada sarbatorilor de iarna vor fi cel putin egalecu cele inregistrate in perioada similara a anului trecut.

"Ne asteptam ca anul acesta incasarile pe segmentul non-oil inluna decembrie sa fie cel putin la acelasi nivel ca in aceeasiperioada a anului trecut", spun reprezentantii OMV Romania.

Ce le aduce Mos Craciun petrolistilor

  • Vanzarile realizate pe segmentul non-oil din benzinarii potcreste in perioada sarbatorilor de iarna cu 10% pana la 30%
  • Companiile petroliere spun ca anul acesta vor reusi sa-sicreasca vanzarile din magazinele din incinta statiilor dealimentare fata de anul trecut, mai ales datorita extinderiiretelelor.
  • Intr-o luna obisnuita, vanzarile din segmentul non-oilreprezinta intre 7 si 15% din vanzarile totale ale unei benzinarii,dar pot ajunge si pana la 30%
  • Bauturile, dulciurile, jucariile, dar si produse precumlanturile de masina sau antigelurile sunt foarte vandute in aceastaperioada in magazinele din benzinarii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO