Companii

Scandia a vandut cu 51% mai multe conserve

29.05.2006, 00:00 34

Producatorul de conserve de carne Scandia din Sibiu a anuntat ca pe primele trei luni ale anului a inregistrat o crestere a vanzarilor de 51% in volum si de 44% in valoare fata de perioada similara din 2005.

"Piata romaneasca de pateuri este foarte competitiva si bogata in oferte, cu peste 60 de marci si peste 750 de articole distincte. Anul trecut nu s-au remarcat diferente relevante din punctul de vedere al frecventei de cumparare/consum sau al ambalajelor/gramajelor. Cresterea continua a pietei se datoreaza in mare parte cresterii consumului in general. Diferentele s-au vazut in divizarea tot mai accentuata a pietei in doua segmente: premium si economic", a declarat Sorin Bozdog, director comercial al Scandia Romana.

Anul trecut compania a inregistrat o cifra de afaceri de 38 de milioane de euro, in crestere cu 76% fata de 2004.

Potrivit informatiilor furnizate de companie, Scandia detinea, in luna noiembrie a anului trecut, o cota de piata de peste 56% in volum si mai mult de 55% ca valoare. Pe primul trimestru din 2006 cota de piata a companiei a crescut pana la 57,5%.

"Am incercat sa urmarim tendinta tot mai accentuata de divizare a pietei in cele doua segmente mari. Desi aproximativ 31% din cota noastra de piata este acoperita de pate Bucegi, si celelalte marci, precum pate Sibiu, pate Poiana si pate Sadu, au adus contributii importante la atingerea acestei valori de piata", a precizat Bozdog. Potrivit acestuia, in cazul Scandia s-a remarcat o modificare in preferintele consumatorilor fata de marci.

"Cu toate ca pateul Sibiu isi pastreaza pozitia net dominanta, cu o cota de peste 30% in preferintele consumatorilor din mediul urban (sursa Mercury Research), pateul Bucegi, marca lansata in urma cu doi ani, a ajuns sa ocupe pozitia secunda in comparatie cu alte marci", a mai declarat Sorin Bozdog.

In 2005, compania a investit aproximativ 3,1 milioane de euro in achizitia de noi tehnologii si in respectarea normelor de protectie a mediului. Reprezentantii firmei nu au dorit sa ofere o valoare a investitiilor pentru anul in curs, dar au precizat ca destinatia lor va fi in continuare modernizarea tehnologica.

Compania are peste 750 de angajati si produce diferite sortimente de conserve, impartite in patru categorii: pate, conserve de carne, crenvursti si mancaruri. Crenvurstii la borcan Cardinali au fost lansati pe piata la inceputul acestui an.

Compania produce, de asemenea, si in sistem private label pentru retelele internationale de magazine.

Actionarul principal al Scandia este compania Romtehnoinvent Bucuresti, detinuta de omul de afaceri Bogdan Gheorghiu, care a preluat activele producatorului de conserve de la Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare.

Principalii concurenti ai Scandia sunt Ardealul (preluat in 2004 de Orkla Foods), Antrefrig, Mandy Foods, Hame si Campofrio. Piata totala a conservelor din carne s-a ridicat anul trecut la circa 13.400 de tone, reprezentand aproximativ 32 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO