Companii

Şefa Asociaţiei Agenţiilor de Turism: Pe nisipul românesc au ajuns să se bată firme care nu au nicio legătură cu turismul

Autor: Mirabela Tiron

21.03.2012, 11:39 228

Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT) susţine că bunul poporului român, plaja de la Marea Neagră, s-a transformat în afacerea firmelor de fier vechi, de ţigări sau comerţ în toate domeniile, ceea ce în Bulgaria nu se întâmplă, întrucât plajele bulgarilor sunt administrate de autorităţile locale sau de hotelieri.

"Pe nisipul românesc au ajuns să se bată firme care se ocupă de manipulare mărfuri, de ţigări şi de alte activităţi care nu au nicio legătură cu turismul. Plaja a devenit o afacere. De şase ani de când de administrarea plajelor se ocupă Mi nisterul Mediului tot felul de firme câştigă licitaţiile în defavoarea hotelierilor, nu înţeleg cum se permite acest lucru", a declarat ea.

Multe din firmele care au câştigat licitaţia şi care vor lua în administrare sectoare de plajă nu au activitate în turism, ci în manipulare mărfuri (Romned Port Operator), comerţ al echipamentelor pentru sectorul de telecomunicaţii (Activ GSM 2004) sau chiar fabricarea pâinii şi a altor produse de patiserie (Vanimar Srl din Constanţa)

Anual litoralul românesc atrage peste un million de turişti, din care cei mai mulţi închiriază şezlonguri, umbrele, ski jeturi sau folosesc terenurile de tenis sau volei de pe plajă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO