Companii

Seful grupului ungar Richter: PharmaFarm a fost ultima achizitie. De acum vom creste organic

Seful grupului ungar Richter: PharmaFarm a fost ultima achizitie. De acum vom creste organic

Erik Bogsch, CEO al grupului ungar Gedeon Richter: "Avem cota de piata necesara pentru a incepe sa crestem organic. Ne-am propus un avans peste cel al pietei. Acum ne vom concentra pe integrarea companiilor pe care le-am cumparat."

18.10.2007, 20:58 266

Erik Bogsch, CEO al grupului ungar Gedeon Richter, care a platit aproximativ 30 mil. euro in ultimul an pe doua companii de distributie de medicamente pe piata locala, spune ca principalele obiective pentru Romania sunt integrarea jucatorilor preluati si cresterea organica.
"Nu mai avem in plan achizitii nici pe distributie, nici in productie sau retail. Ne-am propus sa ajungem un jucator important in Romania si cred ca am reusit acest lucru. Mai departe nu dorim sa devenim lideri in piata romaneasca si nu consider ca avem o strategie agresiva in Romania", a declarat intr-un interviu acordat ZF Erik Bogsch.
Ultimul deal al grupului Richter pe piata locala a fost preluarea, la sfarsitul saptamanii trecute, a unui pachet de 96% din actiunile distribuitorului PharmaFarm, pentru 13,5 mil. euro. La finalul anului trecut Gedeon Richter a platit 14,5 mil. euro pentru pachetul integral de actiuni al grupului Dita. Astfel, compania a ajuns prin achizitii la o cota de 7% din piata de distributie, ceea ce ii asigura un loc intre primele cinci corporatii din industria de profil.
"Avem cota de piata necesara pentru a incepe sa crestem organic. Ne-am propus un avans peste cel al pietei. Acum ne vom concentra pe integrarea companiilor pe care le-am cumparat. Acest lucru nu va fi usor si va dura ceva timp insa vreau sa subliniez ca o vom face pas cu pas", a adaugat directorul executiv al grupului .
La nivelul pietei farmaceutice romanesti, Gedeon Richter este singura companie cu o structura de business integrata.
"In Romania am ales sa fim integrati vertical si nu doar sa ne marginim la unitatea de productie pe care o avem la Targu-Mures (pe care Gedeon a cumparat-o in 1998 - n.red.). Credem ca Romania are un potential de crestere foarte mare. Piata va continua sa se dezvoltate in urmatorii ani, desi nivelul preturilor este foarte scazut", a adaugat Erik Bogsch.
La nivel de producator, Gedeon a intrat pe piata locala in 1998, odata cu achizitia fabricii Armedica din Targu-Mures. Ulterior, compania a derulat investitii de 4,5 mil. dolari pentru o noua linie de productie, iar din aceasta suma 0,4 mil. euro au fost repartizate anul trecut. Compania a relocat din Ungaria productia pentru mai multe medicamente din arii precum sistemul nervos central, antiinflamatoare sau antiinfectioase. Fabrica locala este singura din cadrul grupului care produce Tamsol (din aria cardiovasculara) pentru 20 de piete.
"Fabrica merge foarte bine, exportam deja din Romania si avem in plan o crestere a livrarilor de aici cu 10-15% in urmatorul an", a spus Bogsch.
In cadrul grupului ungar, Romania se situeaza intre primele state din punctul de vedere al vanzarilor, dupa zone precum Rusia, SUA, Polonia sau Germania. "Preturile in Romania sunt foarte scazute, si nici distributia nu este foarte profitabila insa, cu toate acestea, potentialul este foarte ridicat", este de parere Bogsch.
Cu toate ca ultimul dintre distribuitorii cumparati de grupul Richter in Romania, PharmaFarm, a fost anul trecut pe pierderi, seful companiei spune ca va trece pe profit insa si acest lucru se va realiza "pas cu pas".
La nivel de retail, Gedeon Richter opereaza o retea formata din peste 70 de farmacii, realizata tot prin achizitii, care potrivit calculelor ZF au sarit de 10 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO