Companii

Selgros Cash&Carry mentine ritmul de crestere al vanzarilor la cel putin 25%

Selgros Cash&Carry mentine ritmul de crestere al vanzarilor la cel putin 25%
30.07.2007, 14:28 23

"Evolutia se datoreaza atat deschiderii a trei noi magazine in primul semestru al anului curent, cat si cresterii organice in magazinele vechi", au declarat reprezentantii companiei.
Ritmul de crestere in primul trimestru al anului a fost de 25%, potrivit datelor furnizate anterior de companie.
Reteaua a ajuns la 16 unitati in prezent, dupa trei inaugurari de magazine realizate in primele sase luni ale anului in orasele Suceava, Iasi si Galati, prin investitii de circa 45 mil. euro.
Compania negociaza vanzarea unui teren de aproximativ 5.000 de metri patrati in Suceava, situat langa locatia Selgros Suceava, care i-ar putea aduce mai multe sute de mii de euro.
Planurile retelei prevad continuarea extinderii pe piata locala pana la 21 de magazine, intr-un ritm de cel putin doua inaugurari pe an.
Prin locatiile viitoarelor centre comerciale, compania urmareste o mai buna acoperire a teritoriului tarii, astfel incat potentialii clienti sa aiba un magazin Selgros la o distanta de maximum 100 de kilometri.
Extinderea Selgros vizeaza in continuare Capitala, unde detine in prezent trei unitati, insa pretul prea mare al terenurilor reprezinta un obstacol pentru companie.
Pretul ridicat al terenurilor, care nu permite amortizarea investitiei intr-o perioada de timp rezonabila, ar putea incetini dezvoltarea retailului modern, spunea anterior Alexandru Vlad, directorul general al Selgros Cash& Carry.
Compania a declinat oferte de terenuri cu 1.200 de euro pe metru patrat in Bucuresti, datorita pretului prea mare.
Pe piata din provincie, preturi de
500-600 de euro pe metru patrat de teren in orasele mari sunt la fel de inaccesibile pentru retailerii internationali de pe piata. Ei se indreapta tot mai mult spre locati in centre comerciale de tip mall-uri.
Selgros Cash&Carry Romania a realizat o cifra de afaceri de aproximativ 611 mil. euro anul trecut, in crestere cu 34% fata de 2005. Dezvoltarea retelei a cunoscut cel mai accelerat ritm anual in anul 2005, cand au fost inaugurate 4 magazine.
Selgros a fost anul trecut a doua mare companie din comertul romanesc, dupa concurentul sau direct Metro Cash&Carry.
Investitiile realizate de companie pana in prezent depasesc 220 mil. euro, potrivit estimarilor.
Magazinele Selgros Cash&Carry au o suprafata medie de vanzare de 10.000 de metri patrati si peste 37.000 de articole listate. Principalele categorii de clienti ai magazinelor Selgros sunt in prezent firmele din HoReca si jucatorii din comertul cu amanuntul. Segmentul magazinelor cash& carry, care vizeaza clientii profesionisti, si-ar putea mari cota de piata in acest an, pe baza cresterii numarului de unitati.
Magazinele de tip cash&carry sunt in prezent cel de-al treilea canal al comertului modern, ca marime, dupa supermarketuri si hipermarketuri.
Singurii operatori de magazine de acest tip sunt in prezent grupul german Metro, cu 23 de unitati cash&carry operationale, si compania Selgros, controlata de concernul german OHG Fegro/Selgros.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO