Companii

Selgros deschide in septembrie magazinul din Valea Cascadelor, cel mai scump din retea, si mentine tinta la 21 de unitati

Selgros deschide in septembrie magazinul din Valea Cascadelor, cel mai scump din retea, si mentine tinta la 21 de unitati
25.06.2009, 16:18 523

Compania germana Selgros Cash & Carry isi mentine tinta de expansiune la 21 de magazine pe piata locala, insa spune ca pretul terenurilor este inca un impediment pentru dezvoltarea retelei.

Retailerul urmeaza sa finalizeze in septembrie constructia celui de-al 18-lea magazin al sau la nivel local, in urma unei investitii estimate de ZF la 25-30 mil. euro.
Magazinul va fi amplasat intr-un parc de retail dezvoltat de Selgros si Dedeman pe strada Valea Cascadelor din cartierul Militari, pe un teren achizitionat in toamna anului trecut de cele doua companii pentru suma de 40 mil. euro, potrivit informatiilor din piata imobiliara. Dedeman a anuntat recent ca va deschide in luna august magazinul din Militari.
Aceasta va fi a patra unitate Selgros din Bucuresti si singura inaugurare a retelei din acest an.
Acesta este, de altfel, singurul proiect de extindere pe segmentul magazinelor cash & carry din Romania in acest an, in conditiile in care Metro, singurul concurent direct al retelei Selgros, a anuntat ca se va concentra in 2009 pe dezvoltarea serviciilor pentru clienti si nu pe expansiune. "Desi cautam in permanenta spatii noi, actuala situatie de pe piata imobiliara prezinta preturi foarte mari pentru terenurile care sunt potrivite pentru investitiile noastre. Din cauza acestei situatii, investitia pentru noul magazin Selgros din Bucuresti este cu mult mai mare decat investitiile de circa 15 - 17 mil. euro pe magazin realizate pentru celelalte 17 unitati ale retelei", spune Pia Krauss, directorul de marketing al Selgros Cash & Carry Romania.
Compania intentioneaza sa-si extinda reteaua si in 2010 si a anuntat ca isi mentine tinta de expansiune comunicata anterior, de 21 de unitati.
Selgros este a treia mare retea de magazine din comert, dupa valoarea vanzarilor pe 2008, fiind devansata doar de Metro Cash & Carry si Carrefour. Compania a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 858,6 mil. euro, in crestere cu aproximativ 5% fata de valoarea din 2007, in conditiile expansiunii cu o singura unitate in acest interval.
Vanzarile din comert sunt in declin in acest an, pe fondul crizei economice, ceea ce se resimte si la nivelul retelei Selgros, potrivit lui Pia Krauss.
"In comparatie cu anul trecut, nu suntem multumiti de evolutia vanzarilor in primul trimestru in unele departamente non-food (produse nealimentare), deoarece acestea nu sunt la nivelul asteptat. In schimb, in aceeasi perioada vanzarile departamentelor food (produse alimentare - n. red.) s-au bucurat de o dinamica pozitiva", a precizat Krauss.
Selgros a intrat pe piata romaneasca in anul 2001. Singurul sau competitor direct este reteaua Metro Cash & Carry, care opereaza in prezent 24 de magazine. Selgros este detinuta de grupul german Rewe. Rewe Group a avut anul trecut vanzari totale de 1,55 mld. euro pe piata locala, celelalte divizii ale sale fiind Billa si Penny Market.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO