Companii

Sezon estival de 40 mil. euro: vanzarile de bere ale Tuborg au crescut mai ales in orase

Sezon estival de 40 mil. euro: vanzarile de bere ale Tuborg au crescut mai ales in orase

Shachar Shaine, presedintele URBB: Aproximativ 82% din vanzarile noastre in aceasta perioada s-au inregistrat in zona urbana, iar Bucurestiul conduce detasat in topul zonelor cu cele mai mari vanzari de bere, avand o pondere de 22% din total, fiind urmat de zona Moldovei, cu o pondere de 14% in vanzarile noastre.

21.09.2007, 14:06 28

Compania United Romanian Breweries Bereprod (URBB), care detine licenta de imbuteliere pe piata locala a marcilor Tuborg si Carlsberg, a raportat o crestere de 34% a vanzarilor de bere in perioada iunie-august a acestui an, fata de sezonul estival din 2006.
"Aproximativ 82% din vanzarile noastre in aceasta perioada s-au inregistrat pe zona urbana, iar Bucurestiul conduce detasat in topul zonelor cu cele mai mari vanzari de bere, avand o pondere de 22% din total, fiind urmat de zona Moldovei, cu o pondere de 14% in vanzarile noastre", a declarat Shachar Shaine, presedintele URBB, citand studiile agentiei de cercetare MEMRB.
Potrivit estimarilor presedintelui URBB, doar in Bucuresti compania a inregistrat in perioada iunie-august vanzari de aproximativ 8,8 mil. euro. In ceea ce priveste cresterea volumelor de vanzari pe litoralul Marii Negre, in perioada verii, Carlsberg a obtinut o crestere de 20%, Tuborg de 16%, in timp ce volumele Holsten s-au dublat fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Totusi, cea mai mare parte a vanzarilor a fost realizata prin intermediul retailului, respectiv 71%, in timp ce doar 29% din productie a fost comercializata prin HoReCa (hoteluri, restaurante, catering).
"Pe ambele segmente, atat retail cat si HoReCa, s-au inregistrat cresteri de 34% fata de aceeasi perioada a anului trecut in cazul marcilor noastre", a adaugat Shaine, citand aceleasi studii de piata.
Potrivit reprezentantilor companiei, cele mai mari vanzari in acest sezon estival s-au inregistrat in luna august, cand avansul consemnat de URBB fata de august 2006 a fost de 40%. In perioada iunie-august 2007 piata berii a inregistrat o crestere in volum de 46%, in timp ce cantitatea de bere la doza s-a majorat cu 80%, iar cea de bere la sticla cu 25% fata de aceeasi perioada a anului precedent, potrivit reprezentantilor URBB.
Temperaturile ridicate inregistrate in prima parte a anului pe plan local au ajutat la cresterea vanzarilor URBB inca din primul trimestru, cand producatorul a obtinut un plus de 25% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, doar in luna martie avand o crestere a volumului de vanzari de 36% fata de aceeasi perioada din 2006.
"Avand in vedere aceasta evolutie, care a depasit estimarile noastre initiale, pana la sfarsitul anului in curs asteptam o crestere cu 30% a rezultatelor noastre financiare si o crestere de 20% in volum a vanzarilor de bere ale companiei noastre fata de anul 2006", a declarat presedintele URBB.
URBB a finalizat anul trecut cu o cifra de afaceri de aproximativ 83 mil. euro, in crestere cu 22% comparativ cu anul precedent, cand realiza doar 67,7 mil. euro si un profit net de 16,3 mil. euro, dublu fata de anul 2005, cand obtinea doar 7,8 mil. euro. Potrivit estimarilor de crestere avansate de presedintele URBB, filiala locala a grupului Carlsberg va trece anul acesta pragul de 100 mil. euro.
Anul acesta, obiectivele URBB vizeaza dezvoltarea distributiei si logisticii si cresterea capacitatii fabricii Tuborg de la 1,4 milioane de hectolitri, cat a inregistrat compania la sfarsitul anului trecut, la 2 milioane de hectolitri in 2007, investitia necesara realizarii acestui proiect depasind 20 mil. dolari (14,4 mil. euro).
Aceste investitii sunt o continuare a proiectului de 50 de milioane de dolari (38,5 milioane de euro) inceput anul trecut pentru construirea unei noi fabrici de bere. Investitia totala realizata de actionarii URBB de la intrarea pe piata pana in prezent depaseste 126 mil. dolari (90,8 mil. euro).
Si primii doi jucatori din piata, Heineken Romania si Ursus Breweries, au in derulare programe de extindere a capacitatii de productie. Heineken va investi circa 40 mil. euro pentru a putea atinge anul viitor o capacitate de productie de 6 milioane de hectolitri, in timp ce Ursus Breweries va investi 50 de milioane de euro in modernizarea si extinderea fabricii de bere de la Timisoara, investitii in urma carora producatorul va atinge o capacitate de productie de 6,3 mil. hectolitri in 2008.
Potrivit reprezentantilor Asociatiei Berarii Romaniei, piata berii a ajuns in primele sase luni ale anului la aproximativ 9,4 milioane de hectolitri, in crestere cu 20% comparativ cu primul semestru al anului 2006, dintre care peste 7,2 milioane de hectolitri de bere au reprezentant vanzarile multinationalelor. Cu un ritm de crestere de 15%, piata ar putea depasi in acest an 19 milioane de hectolitri, ceea ce ar duce consumul de bere la 90 de litri pe cap de locuitor.
In prezent, printre tarile cu cel mai mare consum de bere din Europa se numara Cehia cu 160 de litri pe cap de locuitor anual, Germania (118 litri), Austria (111 litri), Danemarca (90 de litri), Belgia (90 de litri) sau Anglia. In Romania se consuma bere aproximativ la fel de mult ca in Slovacia si Ungaria, unde in 2006 s-au consumat in medie 82,5 litri, respectiv 80,1 litri de bere, dar mai mult ca in Spania, 79 de litri, sau Italia si Franta, unde consumul de bere este de doar 30 de litri anual pe cap de locuitor.
URBB, companie cu peste 925 de angajati, este prezenta pe plan local cu brandurile Tuborg, Holsten, Carlsberg, Skol, Guiness si Kilkenny, ultimele doua fiind branduri importate. Carlsrom Beverages, companie membra a grupului URBB, este de asemenea distribuitorul local al bauturilor racoritoare Orangina si Granini.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO