Companii

Shachar Shaine, Carlsrom Beverage: Vom produce Granini in fabrica de langa Bucuresti

Shachar Shaine, Carlsrom Beverage: Vom produce Granini in fabrica de langa Bucuresti

Shachar Shaine, presedintele URBB: Va trebui sa investim in extinderea fabricii Tuborg si in achizitionarea de noi linii de productie, deoarece pentru a demara acest proiect avem nevoie de un centru de productie cu o capacitate totala de cel putin 3 milioane de hectolitri doar pentru productia de suc natural.

15.06.2007, 20:42 556

Shachar Shaine, presedintele URBB, imbuteliatorul Tuborg si Carlsberg, spune ca brandul de sucuri naturale Granini, detinut de grupul german Eckes-Granini International si distribuit pe plan local de Carlsrom Beverage, va fi produs in cadrul fabricii Tuborg, in conditiile in care vanzarile brandului vor depasi un milion de hectolitri in acest an.
"Daca volumele vandute pe plan local vor depasi un milion de hectolitri, putem sa trecem la productia locala, iar anul acesta sigur vom depasi acest volum", a declarat Shachar Shaine.
De cealalta parte, reprezentantii Eckes-Granini au confirmat ca parteneriatul incheiat anul trecut cu filiala locala a Carlsberg privind importul si distributia Granini se va extinde in acest an si la nivel de productie.
"Anul acesta Eckes-Granini va incepe productia in Romania in cadrul centrelor de productie detinute de Carlsrom, dar acest proiect este inca in desfasurare si nu se stie sigur cand va avea loc lansarea oficiala", a declarat pentru ZF Rupert Ebenbeck, director de vanzari si relatii cu publicul al grupului Eckes-Granini International.
Presedintele Carlsrom spune ca pentru a demara activitati de productie pentru Granini compania are nevoie de un buget de investitii de aproximativ 6 milioane de euro.
"Va trebui sa investim in extinderea fabricii Tuborg si in achizitionarea de noi linii de productie, deoarece pentru a demara acest proiect avem nevoie de un centru de productie cu o capacitate totala de cel putin 3 milioane de hectolitri doar pentru productia de suc natural", a explicat Shaine.
Pentru a putea acoperi o astfel de productie, reprezentantul companiei a declarat ca ia in considerare chiar o diversificare a gamei de produse Granini. In prezent, compania distribuie sase arome Granini in ambalaj de un litru si opt arome in ambalaj de 0,2 litri. Presedintele URBB declara anterior ca in conditiile in care s-ar incepe productia brandului Granini in Romania centrul de productie din Bucuresti ar putea aproviziona atat Bulgaria, cat si Ungaria.
Carlsrom Beverage a lansat la jumatatea anului trecut sucurile naturale Granini pe plan local si a vandut in doar sase luni 3,5 milioane de sticle de suc. Potrivit estimarilor companiei, anul acesta vanzarile Granini ar putea depasi 10,5 milioane de sticle, ceea ce ar putea aduce brandului o cota de 5% din piata sucurilor necarbonatate, potrivit informatiilor companiei.
In 2006, brandul Granini a beneficiat de un buget de marketing in valoare de 2,5 mil. euro, suma care includea si activitati de distributie, iar reprezentantii companiei estimau pentru anul trecut vanzari de 4 mil. de euro.
"Anul acesta bugetul de marketing al brandului Granini va fi de minimum 3,5 mil. euro si estimam cel putin o dublare a vanzarilor comparativ cu anul trecut. Profitam de faptul ca piata este in continua crestere imediat dupa integrarea in UE, dar luam in considerare si faptul ca este o vara foarte calduroasa", a mai spus Shaine.
Acesta nu este insa singurul parteneriat pe piata bauturilor racoritoare detinut de producatorul de bere pentru distributia pe plan local. In urma cu doi ani, Carlsrom Beverage a obtinut de la Cadbury licenta de imbuteliere pentru piata romaneasca a bauturii racoritoare Orangina.
Consumul de soft drinks din Romania era estimat de Euromonitor la peste 2,2 miliarde de litri anul trecut, cresterea in volum fata de anul anterior fiind de aproximativ 7%. Valoric, piata a crescut intr-un ritm mult mai mare in ultimul an, asa cum arata datele raportate de principalii jucatori pentru 2006. Majoritatea acestora au inregistrat cresteri ale afacerilor cuprinse intre 20% si 40%, in 2006 fata de 2005. Companiile au mizat anul trecut pe modificarea obiceiurilor de consum, care va duce, in urmatorii ani, la redimensionarea segmentelor pietei. Cu toate ca si-au majorat vanzarile pe piata, bauturile carbonatate au pierdut cateva procente din totalul pietei, in ultimul an. In schimb, sucurile naturale si ceaiurile preparate (ice tea) au inregistrat cresteri ale vanzarilor de peste 20% in 2006 fata de anul anterior, un ritm aproape triplu fata de media cresterii pietei bauturilor non-alcoolice. Consumul de nectaruri si juice-uri, estimat la 4-5 litri pe cap de locuitor, a avut cresteri cuprinse intre 20 si 30% in ultimii doi ani, ramanand insa departe de media europeana, de peste 30 de litri pe cap de locuitor.
Sezonul cald prelungit din acest an ar putea duce vanzarile celor mai mari zece jucatori de pe piata bauturilor racoritoare la peste un miliard de euro in acest an, potrivit estimarilor ZF.
Temperaturile ridicate din acest an ar putea aduce noi consumatori de bauturi racoritoare si o dezvoltare mai accelerata a segmentelor de bauturi necarbonatate.
Valoarea totala a pietei de bauturi necarbonatate din Romania este estimata in prezent la peste 100 de milioane de euro, principalii jucatori fiind European Drinks (Fruttia), La Festa (Tedi si Timbark), Coca-Cola HBC Romania (Cappy), QAB (Prigat), Parmalat (Santal) si Cyrom (Pfanner).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO