Companii

Sibiul câştigă teren: Lufthansa dublează capacitatea de zbor pe ruta Sibiu-München

Sibiul câştigă teren: Lufthansa dublează capacitatea de zbor pe ruta Sibiu-München

Ofer Kisch,directorul Lufthansa pentru Europa Centrală şi de Est: De câte ori lansăm preţuri speciale, la reduceri, luăm în calcul că vom crea cererea şi încuraja oamenii să zboare cu noi. Dacă avem mixul potrivit între locurile din avion vândute la promoţie şi celelalte, ne asigurăm profitabilitatea.

Autor: Mirabela Tiron

10.11.2011, 00:07 796

Israelianul Ofer Kisch, directorul Luf­thansa pentru Europa Centrală şi de Est, susţine că anul viitor va con­ti­nua expansiunea pe piaţa românească prin du­bla­rea capacităţii de zbor pe ruta Sibiu-München şi in­tro­ducerea primului zbor de linie operat de Luf­thansa pe ruta Bucureşti - Berlin, în condiţiile în care traficul pe România a crescut cu 20%.

"La fiecare şase luni evaluăm performanţa ru­telor, cererea existentă şi potenţialul regiunii. Este un exerciţiu pe care îl facem constant. Vedem ce destinaţii merită deservite şi care nu. De asemenea, dacă pe o anumită rută se vede o dez­voltare pozitivă, atunci decidem să creştem frec­venţele pe acea rută", a declarat Ofer Kisch, care a preluat la începutul acestui an con­du­cerea pe regiune.

El a mai spus că Lufthansa îşi va menţine fo­cusul pe piaţa românească dacă şi cererea va fi în creştere. Anul trecut Lufthansa a trans­portat 615.000 de pasageri pe piaţa locală, cu 10% mai mulţi decât în 2009. În primele nouă luni ale acestui an avansul s-a ridicat la 20%. "Cu această creştere a numărului de pasageri ne asigurăm şi venituri în creştere. Ve­nitul mediu pe pasager nu poate fi făcut public, însă ne asigură în final bani de buzunar." Altfel spus, compania este pe profit în România.

La nivel mondial grupul Lufthansa, format din companiile Lufthansa, bmi, Germanwings, Austrian Airlines şi Swiss Air, a transportat anul trecut 91,1 milioane pasageri şi a avut afaceri de 20,9 miliarde de euro, operând 692 de avioane. Pe piaţa locală companiile de mai sus au transportat un milion de pasageri.

Grupul operează din România 140 de zboruri săptămânal, dintre care 97 Lufthansa, 44 Austrian Airlines şi 7 Swiss. Din punctul de vedere al numărului de zboruri operate, România este a doua piaţă ca importanţă în regiune după Polonia, unde numărul total de zboruri este de 216. Cota de piaţă estimată de oficialii Lufthansa pe piaţa românească de linie regulată este de 23%. Printre cele mai mari companii de pe piaţa locală cu care concurează grupul se numără Tarom, Air France-KLM şi British Airways.

"Cu cele peste 100 de zboruri de pe această piaţă ne simţim ca transportatorul naţional al României. Facem investiţii importante în capacitatea de zbor şi în frecvenţele de operare", a susţinut Ofer Kisch.

Din iunie anul viitor vor fi operate patru zboruri săptămânal spre Berlin şi 14 zboruri pe Sibiu-München, dublu faţă de anul acesta. Spre Berlin mai operează zboruri divizia low-cost a grupului, GermanWings, care are două curse săptămânal de pe aeroportul din Băneasa. Preţul cu care se va inaugura noua cursă spre Berlin de pe aeroportul din Otopeni va fi de 49 de euro pe o singură călătorie.

"De câte ori lansăm preţuri speciale, la reduceri, luăm în calcul că vom crea cererea şi încuraja oamenii să zboare cu noi. Dacă avem mixul potrivit între locurile din avion vândute la promoţie şi celelalte, ne asigurăm profita­bilitatea", a spus Kisch.

La nivel global Lufthansa Group a anunţat un profit operaţional de 558 milioane de euro în primele nouă luni ale acestui an. Veniturile s-au ridicat la 22,1 miliarde de euro, cu 9,6% mai mult. Compania a investit 2 miliarde de euro în extinderea şi mo­dernizarea flotei. "Mulţi dintre competitorii noştri îşi propun ca obiectiv principal să nu raporteze pierderi la sfârşitul anului. Noi ne aşteptăm la un profit format din trei cifre în milioane de euro."

Buget precaut în 2012

Şeful Lufthansa pe Europa Centrală şi de Est a declarat că este dificil să facă previziuni pentru anul viitor în ceea ce priveşte numărul de pasageri pe piaţa românească. "Vreau să fiu precaut când fac aceste estimări pentru anul viitor. Probabil că 2012 ne va aduce mai mulţi pasageri, dar nu ştiu dacă se va menţine şi creşterea de 20%."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO