Companii

Sky Gate asteapta o crestere de 20% sub steagul Golden Tulip

30.09.2005, 19:32 17

Hotelul Sky Gate din Capitala, preluat de lantul international de origine olandeza Golden Tulip, isi estimeaza o majorare a cifrei de afaceri de circa 20% in 2006 fata de anul in curs, pana la valoarea de 3 milioane de euro.

Cresterea, explica reprezentantii sai, se datoreaza unei mai bune pozitionari a produsului pe piata.

"In ciuda parerii ca se construieste deja mult, disponibilitatile de infrastructura hoteliera de 3-5 stele din Bucuresti sunt insuficiente ca numar, ca adaptare a ofertei la tipurile de cerere, ca volum individual si total al capacitatii de cazare", spune Paul Marasoiu, director regional pentru Romania si Republica Moldova al companiei Golden Tulip.

El considera ca piata din domeniu este departe de a fi ajuns la un punct de saturatie.

"Dovada stau situatiile in care, de exemplu, operatorii hotelieri si organizatorii de evenimente sunt nevoiti sa refuze o afacere profitabila pentru ca Bucurestiul nu are capacitatea necesara gazduirii unui eveniment cu o participare mai numeroasa (peste 2.000 de persoane)", a continuat acesta.

Lucrarile pentru infiintarea Sky Gate au inceput in anul 1998 si s-au terminat 2 ani mai tarziu, valoarea totala a investitiei pentru unitatea de cazare ridicandu-se la 9 milioane de euro. In prezent, managementul hotelului este asigurat de compania Peacock Hotels, care estimeaza o crestere a gradului de ocupare cu 6% in 2006 fata de anul curent, pana la un procentaj de 72%.

"In privinta dinamicii pietei hoteliere locale, evaluarile Peacock Hotels arata ca turismul de afaceri si de evenimente este componenta principala a industriei ospitalitatii din Romania, evidentiata in mod obiectiv ca fiind eficienta si in crestere", spune Marasoiu. El considera ca turismul de afaceri asigura circa 67-84% din totalul incasarilor unitatilor hoteliere.

Principalii competitori in segmentul business sunt hotelurile Howard Johnson, Ibis si mai noi intratii pe piata NH Hotels. Piata hoteliera destinata oamenilor de afaceri a crescut simtitor in ultimii ani, o data cu intrarea in Romania a mai multor lanturi internationale din domeniu. Reprezentantul Golden Tulip estimeaza o crestere a numarului de spatii de cazare de circa 45% in urmatorii 9 ani, pana la nivelul de 9.000 de camere disponibile.

Golden Tulip este o firma privata de franciza, care include 251 de hoteluri in 37 de tari, din Europa, Orientul Mijlociu si Africa. Cele doua marci ale grupului sunt Golden Tulip, pentru unitatile de patru si cinci stele, respectiv Tulip Inn, pentru cele de trei stele. andreea.groenendijk@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO