Companii

Sony ţinteşte 50% din piaţa laptopurilor de peste 1.000 de euro

Sony ţinteşte 50% din piaţa laptopurilor de peste...

Autor: Ioana Niţă

12.06.2013, 20:11 373

Grupul japonez Sony ţinteşte o cotă de piaţă de 50% în România pentru segmentul laptopurilor de peste 1.000 de euro şi estimează că va vinde anul acesta un total de 25.000-30.000 de unităţi, a declarat Lucian Rădulescu, Country Head al Sony România, Bulgaria şi Republica Moldova. 

„Piaţa totală este de 420.000 de unităţi (laptopuri - n. red.) şi dacă creştem la o cotă de 5-6%, vorbim de 25.000-30.000 laptopuri la sfârşitul anului în România. Însă noi vrem să fim brandul ales în segementul de peste 1.000 euro, unde avem 2-3 concurenţi“, a spus Lucian Rădulescu. 

Piaţa totală a laptopurilor de peste 1.000 de euro din România se ridică la 10.000-13.000 unităţi, iar principalii concurenţi pentru Sony pe acest segment premium de laptopuri sunt Apple, Acer, Assus, HP, Dell şi Lenovo.  În prezent Sony are o cotă de piaţă de 40% pe segmentul laptopurilor cu preţuri peste 1.000 de euro, iar ieri a lansat noua gamă Vaio care include modelele Vaio Pro şi Vaio Duo, ale căror preţuri variază între 5.500 de lei (1.200 de euro) şi 10.000 de ei (2.200 de euro).

„În primul trimestru am sesizat o uşoară încetinire a pieţei de electro-it pe fondul stocurilor mari făcute în trimestrul patru al anului trecut şi mai ales în zona entry, a modelelor mai ieftine“, a spus Lucian Rădulescu, adăugând că segmentul mid şi high end nu au fost afectate. Astfel, el apreciază că este vorba doar de persoanele care accesează produse cu preţuri mai mici, care au trecut de la consum la economisire. Per total, pe toate segmentele de produse ale Sony, scăderea fost de 5-6%.

Laptopul Vaio Pro, varianta de 11 inch, are o greutate de doar 0,870 kg, iar varianta de 13 inch cântăreşte 1,06 kg, acestea devenind astfel cele mai uşoare ultrabook-uri din lume, după cum susţin reprezentanţii companiei. Ultrabook-ul dispune de un procesor Intel Core i5 pentru varianta de 11 inch şi Intel Core i7 pentru varianta de 13 inch, iar ecranul full HD este tactil capacitiv şi are tehnologia TRILUMINOS Display for mobile.

În cadrul aceluiaşi eveniment, Sony a lansat şi modelul Vaio Duo, un ultrabook care poate fi folosit ca laptop sau tabletă, în funcţie de necesităţi, ecranul separându-se uşor de tastatură. Vaio Duo are un ecran de 13 inch, o cameră foto de 8 megapixeli şi o durată de viaţă a bateriei de până la 15 ore. La fel ca laptopul Vaio Pro, Vaio Duo poate fi achiziţionat în varianta cu procesor Intel Core i5 sau i7.    

Ambele modele Vaio funcţionează cu sistemul de operare Windows 8.

În ceea ce priveşte tendinţele de piaţă de laptopuri, directorul general Sony consideră că în prezent se caută portabilitatea, performanţa, ecranele tactile şi ultrabook-urile hibride care pot fi utilizate atât la laptop, cât şi ca tabletă.

Lucian Rădulescu consideră de asemenea că pe piaţa de televizoare tendinţa este de a achiziţiona produse cu diagonala mai mare şi cu mai multe funcţii, iar referitor la segmentul foto se observă o preferinţă pentru aparate foto compacte dar cu senzor de capacitate mare. Ioana Niţă

Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 13.06.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO