Companii

Sorin Minea, Angst: Producatorii romani fie isi vor creste afacerea, fie vor disparea

29.05.2006, 00:00 21

Directorul general al producatorului de mezeluri Angst spune ca va incepe in acest an restructurarea portofoliului de produse pentru a se alinia tendintelor europene.

"Diversificarea exagerata este non-productiva, iar in industria carnii una dintre cele mai mari probleme este ca majoritatea producatorilor realizeaza sute de repere. Noi am decis in acest an sa mentinem ceea ce facem cel mai bine", spune Sorin Minea.

Directorul general al Angst a precizat ca gama de produse se va reduce de la 120 de repere in prezent, la 40-50 de produse pana la sfarsitul anului.

Angst produce preparate din carne de porc, vita si pasare, precum si carne proaspata, detinand o fabrica la Buftea, de preparate fierte si afumate, una la Sinaia pentru preparate crud-uscate. La fabrica din Buftea, Angst are o productie zilnica de 20-25 de tone. "Lucram mai mult pe comanda, capacitatea totala a fabricii putand ajunge la 100 de tone zilnic", mai spune Minea.

Cea mai mare parte a vanzarilor companiei se realizeaza pe piata din Capitala, insa Angst beneficiaza si de distributie nationala prin intermediul retelelor de supermarketuri. "Piata romaneasca nu e deloc unitara, iar preferintele consumatorilor difera in functie de regiunea in care traiesc. Degeaba am incerca sa aducem pe piata bucuresteana un anumit tip de produse din carne consumat in Ardeal, cel mai probabil nu va prinde", considera Minea.

Minea a mai precizat ca una dintre prioritatile acestui an urmareste dezvoltarea retelei de magazine si iesirea in afara Bucurestiului. Potrivit directorului general al Angst, compania isi va dubla reteaua de magazine, intentionand ca pana la sfarsitul anului sa aiba peste 50 de locatii.

Reteaua comerciala a grupului Angst cuprinde 25 de magazine, in Bucuresti, Buftea si Sinaia. In urmatoarele doua luni compania va deschide trei magazine in Bucuresti.

"Niciodata nu vom deschide un singur magazin intr-un oras. Daca am decis sa atacam o piata pe segmentul de retail, o vom face cu cel putin doua sau trei magazine pentru a avea impactul dorit", explica Minea.

El a mai spus ca anul acesta actionarii au aprobat un buget de investitii de 8 milioane de euro, jumatate din aceasta suma fiind destinata deschiderii de magazine. "Vom investi 4 milioane de euro pentru fabrica, pentru centrul de productie de la Sinaia urmand sa accesam un program Sapard de circa 2 milioane de euro", a spus Minea.

El precizeaza ca toate aceste demersuri urmaresc "intrarea corecta in Europa".

Reteaua de magazine Angst se va structura pe doua modele distincte, potrivit directorului general al companiei. "Vom avea magazine de tip supermarket, unde vor exista atat produse de tip food, dar si nonfood, dar si cu magazine de proximitate, a caror suprafata va fi mult mai mica", spune Minea.

Angst intentioneaza sa-si consolideze pozitia pe piata locala printr-o strategie care urmareste in primul rand adaptarea la cerintele pietei europene.

"Nu ne intereseaza sa vindem afacerea. Am primit pana acum cel putin cinci oferte de vanzare, insa le-am declinat pe toate. A existat la un moment dat propunerea de a vinde un pachet de actiuni unei companii multinationale. M-am opus atunci, pentru ca in opinia mea interventia unei multinationale aduce un alt mod de gandire a afacerii, care opreste expansiunea rapida", precizeaza Minea.

Potrivit lui Minea, luarea unor decizii rapide este unul dintre elementele care pot face diferenta pe piata locala a carnii. "Nu avem timp sa ne consultam, sa facem rapoarte si sa asteptam cateva zile aprobarile actionarilor. Avem nevoie de decizii cat mai rapide", considera Minea.

Presedintele Angst considera ca dupa integrarea in Uniunea Europeana piata va suferi modificari semnificative. "Dupa doi, trei ani de impact negativ, piata carnii si a produselor procesate din carne se va aranja dupa 2010", afirma el.

Grupul de firme Angst estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 50 de milioane de euro. Compania a raportat pentru anul trecut o crestere de 33% a cifrei de afaceri, pana la 40 de milioane de euro si o dublare a profitului net pana la 1,2 mil. euro.

Firma poarta numele principalului actionar elvetian, Urs Angst, descendent al familiei care a fondat compania Metzgerei Angst AG, cu sediul la Z?rich.

Anul trecut, piata produselor procesate din carne de porc s-a ridicat la 600 de milioane de euro, potrivit estimarilor principalilor jucatori din industrie.

Patru dintre primii cinci jucatori din piata mezelurilor sunt afaceri de familie: Cristim Bucuresti, Aldis Calarasi, Angst si Caroli. Singurul jucator care face parte dintr-un grup international este Tabco-Campofrio, detinut de spaniolii de la Campofrio Alimentacion. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO