♦ La nivel de piaţă - în total şapte categorii de produse – vânzările au crescut cu 151%, însă există variaţii mari de la o categorie la alta.
Produsele de tip dezinfectant – fie de mâini sau de suprafeţe, fie săpun antibacterian ori clor – au crescut puternic anul trecut, atât în volum, cât şi în valoare. A crescut şi numărul de articole de pe rafurile magazinelor, ajungând la un total de 525 de unităţi diferite, în urcare cu 56% faţă de anul anterior, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă RetailZoom. Această cifră arată încă o dată că cererea mare de articole de tip dezinfectant a determinat companiile să lanseze rapid articole de gen. Multe firme locale au făcut investiţii în acest domeniu, anticipând o frenezie la nivelul perioadei următoare.
De altfel, estimările sunt confirmate de cifrele pentru 2020, când toate categoriile de produse tip dezinfectant au crescut. Spirtul şi săpunul antibacterian şi-au dublat vânzările, iar dezinfectantul de mâini are plus 900%, arată analiza RetailZoom care ia în calcul şapte segmente de piaţă. Cifrele au la bază vânzările din reţelele Carrefour – hipermarket şi supermarket (Carrefour Market) -, Cora, dm drogerie markt, Metro, Mega Image (şi supermarketurile şi magazinele de proximitate Shop & Go), Penny, Profi şi Xpress.