Companii

Steilmann a închis 14 magazine şi a renunţat la 220 de oameni

Steilmann a închis 14 magazine şi a renunţat la 220 de oameni

Numărul mediu de angajaţi într-un magazin Steilmann se ridică la 4 persoane

26.07.2010, 23:05 706

ReŢeaua de retail a companiei Steilmann a ajuns în prezent la 46de magazine, după ce la începutul lui 2008 număra 60 de unităţi lanivel local.
Ultimele închideri au avut loc în Bacău, Baia Mare, Sibiu şiBucureşti, printre acestea numărându-se şi magazinul de pe CaleaVictoriei, aflat în proprietate.
"Conducerea a hotărât să închidă magazinul pentru că veniturile numai acopereau cheltuielile. Intenţia este să deschidă altceva înlocul acestuia sau să închirieze spaţiul", a declarat o sursă dininteriorul companiei.
În urmă cu doi ani, Romeo Pomponiu, directorul general al Steilmannşi acţionar al companiei, anunţa că bugetul de investiţiiplanificat pentru finalul lui 2009 este de circa 5 mil. euro şiimplică dezvoltarea reţelei până la 100 de magazine.
În momentul în care compania a început procesul închiderilor, amotivat prin faptul că "odată cu criza financiară clienţii vin mairar în magazine şi cumpără mai puţin". Steilmann a trecut astfel dela o politică de expansiune la una de prevenire, care a implicatdecizia de renunţare la spaţiile neprofitabile.
Retailerul, unul dintre primii veniţi la nivel local după Revoluţiealături de Stefanel, are în prezent circa 25% din magazine deschisestradal, restul fiind plasate în malluri şi în galeriile comercialeale unor hipermarketuri.
Anul trecut Steilmann Buckarest, care este deţinut de Pomponiu(49%) şi de grupul Radici (51% din acţiuni), proprietarul fabriciide fire YarNea Săvineşti, a înregistrat o cifră de afaceri de 6,7milioane de euro, în scădere cu 35% faţă de 2008. În acelaşi timp ascăzut şi numărul angajaţilor, de la 710 la 488 de persoane.Numărul mediu de angajaţi într-un magazin Steilmann se ridică la 4persoane, potrivit informatiilor furnizate anterior decompanie.
Pomponiu nu este singurul antreprenor care a luat decizia de acomprima businessul prin închiderea de magazine, după o perioadă deexpansiune agresivă în aproape orice loc vacant dintr-un centrucomercial. Leonardo ocupă primul loc în ceea ce priveşte renunţareala spaţiile comerciale după intrarea în insolvenţă, după ce aînchis într-un an 40 de magazine în Ungaria şi alte peste 40 lanivel local.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO