Companii

Studiu: 56% dintre angajaţii români ar alege să facă mai des acţiuni caritabile sau de voluntariat

Studiu: 56% dintre angajaţii români ar alege să facă...

Autor: Cosmin Pirv

31.05.2022, 10:14 60

Potrivit sondajului BestJobs, atunci când se simt împliniţi, indiferent că este pe plan profesional sau personal, aproape 72% dintre angajaţi caută modalităţi de a-şi exprima recunoştinţa, în timp ce 41% din respondenţii simt impulsul de a da mai departe şi atunci se implică în diverse acţiuni caritabile şi donează sau fac voluntariat. Cu toate acestea, cei mai mulţi dintre respondenţi spun că se implică rar în activităţi caritabile, iar atunci când o fac, aleg să doneze bani sau haine (43%).

Angajaţii spun că le-ar fi mai uşor să se implice în acţiuni caritabile sau de voluntariat dacă ar vedea acest exemplu la persoanele apropiate (57%), dacă proiectele care au nevoie de ajutor ar fi mai bine comunicate (53%) sau dacă angajatorul ar organiza astfel de acţiuni (37%).

41% dintre persoanele care s-au implicat în acţiuni caritabile sau de voluntariat au făcut acest lucru pentru că aşa au simţit că pot contribui şi că pot face o schimbare în bine la nivelul societăţii. Pentru aproape 26% motivaţia a constat în bucuria din ochii celor ajutaţi, iar 20% s-au implicat pentru sentimentul de împlinire pe care îl au atunci când fac un bine celor mai puţin norocoşi.

BestJobs a lansat campania „Donează cu CV-ul tău!” şi îi încurajează pe candidaţi să îşi actualizeze CV-ul pe platformă. Pentru fiecare CV adus la zi, compania direcţionează o sumă de bani către unul dintre cele trei proiecte de educaţie susţinute de platformă, la alegerea candidatului.

Cele trei cauze dintre care candidaţii pot alege sunt dezvoltate şi implementate împreună cu două organizaţii specializate în proiecte educaţionale: Şcoala de Valori şi Asociaţia pentru Responsabilitate Socială „Plan B”. Prin proiectul „Creştem Viitor”, Şcoala de Valori îşi propune să sprijine 30 de copii din familii cu situaţii financiare precare să se pregătească şi să reuşească la examenul de Bacalaureat. Alături de Asociaţia „Plan B”, compania se alătură proiectelor „Superheroyi de Ucraina”, un hub de suport şi activităţi didactice, în care copiii ucraineni refugiaţi se bucură, zilnic, de o copilărie normală, şi „Primul meu CV”, un program de instruire şi dezvoltare dedicat elevilor de clasa a XII-a din comunităţile rurale vulnerabile, ce are ca obiectiv responsabilizarea, motivarea şi oferirea unei viziuni asupra viitorului a 100 de beneficiari direcţi şi peste 350 indirecţi.

Sondajul a fost efectuat în perioada 25 aprilie - 13 mai pe un eşantion de 837 de utilizatori de internet din România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO