Companii

Supreme mareste cu 500.000 dolari miza pe biscuiti

12.05.2005, 19:13 101

Compania Supreme Group, producatorul ciocolatelor Primola si Novatini, va investi anul acesta circa 500.000 de dolari (375.000 de euro) in productia de biscuiti, a spus Cristian Stancu, directorul de marketing al companiei.

Compania intentioneaza sa lanseze noi specialitati pe baza de biscuiti si ciocolata, sub marca Ulpio.

"Capacitatea de productie nu va fi majorata in acest an, in schimb se va completa cu echipamente ce vor permite ridicarea nivelului de complexitate al produselor. In acest sens, estimam cresterea investitiei cu aproximativ 500.000 de dolari pentru 2005", a spus reprezentantul companiei.

Supreme Group a intrat pe piata biscuitilor incepand de anul acesta, dupa ce a investit circa 3 milioane de dolari (2,25 mil.euro) in liniile de fabricatie.

"Primele produse lansate fac parte din categoria biscuitilor cu crema. Am demarat in aceasta categorie datorita experientei acumulate in domeniul ciocolatei, dar si ponderii mari a acesteia - reprezinta circa 55% din piata de biscuiti. Compania va produce sub marca Ulpio sortimente de biscuiti dulci cu crema si specialitati pe baza de biscuiti dulci si ciocolata", a mai spus Stancu.

Principalele companii competitoare pentru Supreme pe aceasta categorie sunt Rostar, Ulker, Rombis si Romdil, iar marcile concurente sunt Eugenia, Spicul, Tempo, Rostar, Pam Extra si Rombis.

In acelasi tip, in magazine au inceput sa apara tot mai multe marci de biscuiti din import. Compania Parmalat, de exemplu, a inceput sa importe biscuitii Crisbi, iar Nestle importa mai multe sortimente de biscuiti.

"Desi piata este aglomerata, cu multe marci, sortimente si forme de ambalare, consideram ca are un potential de dezvoltare foarte mare. Preferinta consumatorilor este in mare parte determinata de pret", a mai spus Stancu.

Potrivit datelor furnizate de companie, investitia bruta (rate-card) in promovarea noii marci se ridica la un milion de euro. "Campania de comunicare de lansare cuprinde reclama TV, materiale publicitare pentru punctele de vanzare, sampling, reclama in revistele pentru trade", a precizat Stancu.

Distributia se va face atat direct, prin intermediul sistemului de distributie propriu companiei, cat si indirect, prin intermediari. "Obiectivul nostru este ca biscuitii Ulpio sa fie prezenti in toate tipurile de magazine din tara", a mai spus reprezentantul firmei.

Datele Supreme arata ca numarul consumatorilor de biscuiti cu crema din Romania este comparabil cu cel al consumatorilor de napolitane si de croissante - de circa 65% din total. Frecventa de consum este insa mai mica - 4,3 ori pe saptamana pentru biscuiti cu crema versus 6,5 ori pentru napolitane.

Supreme Group este o companie de origine libaneza si are o cifra de afaceri totala estimata la 36 de milioane de dolari (27 mil. euro). georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO