Companii

Swisspor a cumparat Isopor Cluj cu 5,5 mil. euro

10.02.2009, 17:16 233

Grupul elvetian Swisspor, specializat in productia de termo si hidroizolatii, a preluat integral producatorul de polistiren expandat Isopor din Cluj-Napoca, detinut de trei firme cipriote, in cadrul unei tranzactii care s-a ridicat la 5,5 mil. euro, potrivit unui anunt publicat in Monitorul Oficial.

In urma tranzactiei, afacerile Swisspor s-ar putea dubla anul acesta, pana la circa 25-30 mil. euro.
"Negocierile cu Isopor au inceput in prima parte a anului trecut, iar tranzactia a fost aprobata de proprietarii Isopor la sfarsitul anului. Swisspor a reiterat inca de anul trecut ideea de a-si consolida prezenta in Romania prin achizitia unui alt producator ca alternativa la proiectul greenfiled, de la Turda. Proiectul ramane insa o alternativa pe termen nedefinit, in functie de evolutia pietei", a declarat Marian Serban, directorul executiv al Swisspor Romania, filiala locala a grupului.
Firmele cipriote care au cesionat integral participatiile catre grupul elvetian sunt Elberta Trading Limited si Shelby Holding Limited, cu o participatie de 40% fiecare si respectiv compania Sharbot Holdings Limited, care detinea 20% din capitalul Isopor.
Grupul Swisspor intentiona, inca din 2005, sa construiasca un greenfield la Turda, judetul Cluj, valoarea investitiei anuntate ridicandu-se pana la 8 mil. euro. Proiectul viza constructia celei de-a doua fabrici a Swisspor in Romania, pe langa cea de la Ploiesti detinuta in prezent, precum si constructia unui centru logistic.
Pentru 2008, Swisspor Romania estima o cifra de afaceri de 14 mil. euro, in crestere cu 30% fata de vanzarile din 2007, iar pentru acest an conducerea companiei isi propune vanzari consolidate intre 25 si 30 mil. euro.
"Isopor continua sa ramana pe piata, cu portofoliul propriu de clienti, cu personalitate juridica distincta, doar ca va face parte din grupul Swisspor Romania, ca business unit separat. La nivel consolidat estimam o cota de 20% din piata polistirenului expandat. De fapt, acesta a si fost obiectivul tranzactiei, nu neaparat cresterea capacitatilor de productie, cat consolidarea cotei de piata", a apreciat Marian Serban.
Pentru acest an, piata de profil este estimata la 120 mil. euro, ceea ce inseamna o crestere in volum cu pana la 20%, pana la 4,2 milioane de metri cubi, cu mult insa sub ritmul de crestere inregistrat in ultimii ani, ca urmare a contractiei industriei imobliare.
Principalii competitori ai companiei pe segmentul polistirenului expandat sunt Austrotherm, membra a grupului austriac Schmid Industrie Holding, compania harghiteana Arcon, precum si compania Zentyss.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO