Companii

Tabco-Campofrio s-a consolidat pe piata suncilor

01.04.2004, 00:00 34



Producatorul de mezeluri Tabco Campofrio a avut anul trecut vanzari de 22 milioane de euro, similare cu cele inregistrate in anul precedent.



"Rezultatele nu au fost la nivelul pe care ni l-am dorit, insa am reusit sa ne consolidam pozitia pe piata produselor cu valoare adaugata, in special pe cea a suncilor", spune Ovidiu Wentz, manager Tabco Campofrio.



Principalul motiv invocat de Wentz pentru neindeplinirea tintelor de vanzari este ofensiva puternica a producatorilor de mezeluri numiti de el "in vrac" care ofera produse ieftine, produc putin si au livrari zilnice.



"Peste 60% din piata mezelurilor este dominata de acesti producatori, a caror oferta este foarte ieftina sI fara valoare adaugata, insa a prins foarte bine pentru ca anul trecut a avut loc o explozie a creditarii care a micsorat bugetul familiei alocat pentru produsele alimentare. In aceste conditii, romanii au cumparat cam aceleasi cantitati de mezeluri dar s-au orientat catre produsele ieftine", sustine Wentz.



Tot el afirma ca marile lanturi de supermarketuri au avut si ele un rol important in scaderea cotei de piata detinuta de marii producatori de mezeluri. "Daca la o prima deschidere un supermarket accepta pe raft 6 producatori, la cea de-a doua au fost acceptati 60, fiind incurajati acesti mici producatori", afirma managerul Campofrio.



El spune ca Tabco Campofrio detine o cota de piata de 5-6% din piata preparatelor din carne.Conform unor estimari neoficiale piata a ajuns anul trecut la circa 130.000 de tone, cu o valoare de 260 de milioane de euro. Piata este foarte fragmentata, fiind impartita intre circa 1.400 de producatori, sI are capacitatI de productie de trei ori mai mari decat necesarul de consum al Romaniei, conform afirmatiilor lui Sorin Minea, presedintele Asociatiei Romane a Carnii.



Campofrio a avut totusI cresteri anul trecut la salamurile crud uscate, la sunci si pateuri, unde a lansat noi produse bazate pe retete traditionale din diferite tari europene. "Consumul de pateuri este in crestere in Romania datorita campaniilor de publicitate dar sI faptului ca romanul este un consumator traditional de astfel de produse", afirma Wentz.



Conform unor studii facute pentru anii 2000-2002 structura consumului de mezeluri in Romania se prezenta astfel: carnatii sI salamurile cu cote sensibil egale de 35-36%, urmate de cremwursti cu 9%, pateu 8%, sunci 4% iar restul de circa 8 procente era impartit intre parizer, specialitatI sI produsele din import.



Campofrio are in derulare un proiect de investitii de 2 milioane de euro, finantat prin programul Sapard, care vizeaza marirea flotei de distributie, modernizarea utilajelor, precum si constructia unei statii de epurare.



Campofrio isI asigura de un an de zile materia prima de la intern, dar are sI un program propriu de investitie in valoare initiala de 4 milioane de euro pentru dezvoltarea sectorului de crestere a porcilor. Compania a achizitionat doua ferme de crestere a porcilor sI o Fabrica de Nutreturi Combinate in judetul Constanta pe care le va popula cu 60.000 de purcei. "Intentia noastra este sa ne asiguram tot necesarul de porci", spune Wentz.



Principalii concurenti ai Campofrio sunt Cris-Tim, Aldis, Principal Construct, Angst Ro sI Caroli.



Tabco Campofrio este detinut de producatorul spaniol de preparate din carne Campofrio Alimentacion - numarul trei in Europa - unde recent Smithfield din SUA a achizitionat un pachet de 15% din actiuni pentru 84 de milioane de dolari.



Smithfield, cel mai mare producator mondial de porci, se afla in negocieri foarte avansate pentru a prelua circa 70% din activele fostului combinat de crestere a porcilor ComTim Timisoara detinute actualmente de un grup de investitori italieni grupatI in Agrotorvis SRL. stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO