Companii

Termopanul propulseaza afacerile Gealan la 35 mil. euro

10.11.2005, 17:44 38

Gealan Romania, subsidiara grupului german Gealan, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 35 de milioane de euro, in crestere cu 45% fata de anul trecut, potrivit lui Aurel Vlaicu, directorul general al companiei.

Conform planului de dezvoltare al companiei, Gealan va investi in urmatorii doi ani 7 milioane de euro pentru extinderea capacitatilor de productie. Compania este prezenta in Romania din 1994 si a investit pana in prezent 7 mil. de euro.

"Aceasta investitie este necesara, pentru ca piata de profile PVC va continua sa creasca in urmatorii ani, la fel ca si in acest an, cu circa 20%", spune Vlaicu.

Compania exporta profile PVC catre pietele din Bulgaria, Ucraina, Moldova si Turcia.

"Am inceput sa exportam chiar si in Germania, pentru ca producem la aceleasi standarde tehnologice", precizeaza Vlaicu.

Gealan Romania produce profile PVC de baza si comercializeaza profile si accesorii pentru sistemul de ferestre Gealan, fiind infiintata in 1997, ca filiala a grupului german Gealan Fenster Systeme GmbH.

Piata de profil este de asteptat sa intre

intr-o faza de sortare pe criteriul calitatii produsului finit, din perspectiva aderarii Romaniei in anul 2007 la structurile Uniunii Europene.

Rata de crestere globala a pietei nu va fi afectata de aceasta triere, in conditiile in care acum se estimeaza ca producatorii ce nu indeplinesc standardele de calitate corespunzatoare reprezinta 12 - 15% din cei existenti pe piata, iar ca volum numai 10%.

In acest moment, pe piata activeaza peste 1.000 de firme, printre jucatorii cei mai importanti numarandu-se Gealan, Corina Gealan, Lipoplast Timisoara, Suki Bucuresti sau Far Est, dar exista si jucatori atipici pentru acest business precum combinatul petrochimic Oltchim Ramnicu Valcea, care produce profile din PVC.

Recent, Patronatul Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta (PPTT) a prezentat cerintele standardului european pentru profile PVC, conform caruia doar profilele clasa A, mai groase de 3 mm, se potrivesc pentru conditiile climaterice din Romania.

Ca raspuns la decizia PPTT, Gealan a decis sa infiinteze Patronatul Producatorilor si Montatorilor de Geamuri, Ferestre si Fatade (PGFF) pentru a sustine aplicarea corecta a normelor Uniunii Europene in domeniul tamplariei termoizolante. "Profilele din clasa B au o pondere de peste 50% in cifra noastra de afaceri si sunt in Romania de peste zece ani si se comporta foarte bine", a replicat Vlaicu, referitor la decizia PPTT.

Potrivit ultimelor date prezentate de catre PPTT, productia totala de ferestre si pereti cortina (geam termoizolator cu profil de aluminiu, din PVC sau alte materiale) a fost in 2002 de 1,65 milioane de metri patrati. Companiile membre in ANPFR au investit in 2002 circa 50 mil. euro pe piata tamplariilor de PVC, aluminiu, lemn stratificat si pereti cortina.

In Occident, termopanul reprezinta o industrie cu vanzari anuale de peste 130 mld. dolari in SUA, respectiv 200 mld. dolari pe piata europeana, potrivit ultimelor date disponibile. catalin.lupoaie@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO